antwoorden: 194

  1. ILJA
    21.04.2019

    Vrienden, ik ben geïnteresseerd in de universele kit d3s + 24-70 f2.8 g of d750 met hetzelfde glas.

    Zoals ik het begrijp is er een kwestie van toestemming (d750) tegen ISO en hardnekkige autofocus (d3s)? Wat is beter om te kiezen .. ik lijd ..

    En wat zeg je van de zoomlens die ik aangaf?

    Dank u.

    antwoord

    • 1Ds_mk3
      21.04.2019

      Ilya, het hangt allemaal af van de taken en doelen. Op basis daarvan wordt een camera met een lens genomen.
      Naast D3s was er ook een zeldzame D3x met bijna dezelfde resolutie als de D600/610/750, maar met een heel ander matrix- en outputresultaat.
      Wat valt er te zeggen over de lens van deze klasse?
      Ja, niets in het algemeen. Je moet ophalen en afzetten.

      antwoord

  2. Victor
    07.08.2019

    Arkady, vertel me alsjeblieft, als de sluiter is veranderd op d3 (op de secundaire), is het dan gevaarlijk om te nemen? En, in het algemeen, lijkt een camera na het vervangen van de sluiter te zijn bijgewerkt, of is er nog steeds een soort van minderwaardigheid?

    antwoord

    • 1Ds_mk3
      07.08.2019

      Het is niet duidelijk door wie en hoe de sluiter is vervangen. Is het mechanisme voor het optillen van de spiegel vervangen en het is niet duidelijk hoe lang deze meegaat. Om je hersens niet te pijnigen koop je Frankensteins en zombies beter niet op een rommelmarkt.

      antwoord

      • Victor
        07.08.2019

        Bedankt! Ik dacht van wel, hoewel het niet altijd mogelijk is om alle details echt te kennen, zelfs als alles in orde lijkt te zijn, zegt de verkoper soms helemaal niets en is het onmogelijk om dit tijdens een vluchtig onderzoek te controleren, of zelfs onrealistisch als je het niet onder de knie hebt.

        antwoord

    • Arkadi Shapoval
      07.08.2019

      Er is altijd gevaar. Maar het veranderen van de sluiter is een normaal iets. Naast de sluiter zitten er op zulke camera's een hele hoop mechanische componenten die ook slijten. Ik ben niet bang voor zulke camera's.

      antwoord

      • Victor
        07.08.2019

        Arkady, heel erg bedankt voor het antwoord! Uw site is een eiland in een stormachtige zee, alles erop is gebouwd voor een persoon. De prijs was ongeveer $ 500. en het trok. Denk je dat als er een d300s en een paar fixes zijn, het de moeite waard is om in 17-55 te investeren, of naar dergelijke aanbiedingen te kijken, blijkbaar gooien mensen nu, vanwege de toestroom van spiegelloze camera's, rotzooi weg. De financiën laten nog geen nieuwer full frame toe. Alles past bij d300s, behalve dd, en soms kleuren.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        07.08.2019

        Ik zou al in een full frame stappen, zelfs de meest budgettaire, d610/600/700, maar ik zie niet veel zin in de dure 17-55 en zelfs de oude d300s.

        antwoord

      • Victor
        07.08.2019

        Dank je wel!

        antwoord

      • Мария
        15.09.2019

        Ik heb het hele topic gelezen, bedankt!

        antwoord

  3. Victor
    07.08.2019

    Dat wil zeggen, heeft d700, d3 voordelen in dd en kleur ten opzichte van d300s?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      07.08.2019

      in de basisversie is er geen bijzondere winst in dd en kleur, maar als het erom gaat iets uit RAW te halen, dan heeft de d700 / d3 meer hoofdruimte. Nou, natuurlijk zijn ISO en detail aanzienlijk hoger.

      antwoord

      • Victor
        07.08.2019

        Alles duidelijk! Bedankt!

        antwoord

  4. Alexander
    20.08.2019

    Goedemiddag. Advies nodig bij het kiezen. Twee karkassen gevonden in uitstekende staat. D3 en D800, vergelijkbaar in prijs. Alles is in orde in de d800, maar er zijn een paar vervelende momenten: een grote bestandsgrootte en de noodzaak om een ​​krachtige computer aan te schaffen voor verwerking, recensies over wazige foto's. D3 trekt aan met een lange batterij, klein fotoformaat, maar dezelfde batterij is verouderd, er is geen flitser, de massa is groot. Gebruik voor landschappen, incidentele reportages, bruiloften en soortgelijke evenementen

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      20.08.2019

      Niettemin, onder het landschap, zeker d800. De computer is niet zo krachtig, dat is wat je nodig hebt, en het is mogelijk om de hardware op je oude te upgraden, het is vaak helemaal niet duur.

      antwoord

      • Alexander
        26.08.2019

        Bedankt, ik vind het altijd leuk om je reacties te lezen.

        antwoord

  5. Alexander
    03.10.2019

    Hallo! Vertel me alsjeblieft waar je ongerepte RAV's die met deze camera zijn gemaakt, kunt zien of downloaden. Jeeps zijn overal.
    Dank

    antwoord

  6. jachthaven
    19.10.2019

    Hallo Arkadi. Er was zo'n probleem met d3s, het werd regelmatig slecht gefocust. Soms begon ik zelfs onder normale verlichting heen en weer te kruipen naar de focus. Remt en denkt. Het gebeurt dat het gewoon weigert zich te concentreren op een redelijk goed verlicht gezicht. Schroevendraaierlenzen AF - D. Op zevenhonderd was alles in orde, geen problemen.

    antwoord

  7. meester
    11.11.2019

    Er is zo'n probleem met D3 D4. Meestal voor hoge kilometers. Door slijtage zonder smering. De tweede (kleinere) focusseerspiegel is met tussenpozen verkeerd gefixeerd. Dienovereenkomstig werkt de fase-autofocus niet correct. Ik ben dit vaker tegengekomen.
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100027394936866

    antwoord

    • Alexander
      15.11.2019

      Kunt u mij vertellen welke kilometerstand voor deze camera's hoog is? (2 of meer sluitercycli van die besproken door Arkady op 300 duizend), in termen van reparaties met focusproblemen, enz.

      antwoord

  8. Alain
    09.12.2019

    Arkadi, goedemiddag! Ik ben een verslaggever, ik fotografeer op een d90-oogst, ik ben het beu om er al het sap uit te persen en ik wil ff kopen, maar ik heb geen geld :) Ik heb een goed aanbod gevonden in mijn stad om een ​​D3 te kopen voor 19 duizend roebel, ik heb uw recensie over Nikon D3's aandachtig gelezen en ik wilde graag weten hoe fundamenteel de verschillen tussen hen zijn? (D3 en D3s).

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.12.2019

      Het verschil is niet fundamenteel. D3s werkt beter bij hoge ISO's. Ik raad aan om d90 te veranderen in D610, d3, d3s zijn vrij oude auto's

      antwoord

      • Alain
        11.12.2019

        heel erg bedankt!))

        antwoord

    • Pokemon
      09.12.2019

      Verschillende matrices en verschillende werkende ISO's.
      Op D3s iso 3200 (soms een beetje hoger, afhankelijk van de opnameomstandigheden) werkt, op D3 is er een matrix die qua kenmerken vergelijkbaar is met de d700. D3 voor 19k is een miljonair. Alles is daar vermoord.

      antwoord

  9. jachthaven
    26.02.2020

    Hallo! Vertel me alsjeblieft. Er is een optie om Nikon D3 te kopen (native shutter, kilometerstand 56 duizend)
    Of Nikon D600 - er zijn veel opties op de secundaire markt met een lage kilometerstand.
    Ik heb een nikon d7000. Maar ik heb nu al het gevoel dat ik een full frame nodig heb. Wat zou beter zijn op de foto? Nikon d3 of nikon d600? Het prijsverschil is niet heel groot. Meer geïnteresseerd in het verschil op de foto. Het is beschamend dat Nikon D3, zoals ze zeggen, "baksteen" is .. die al lang niet is geproduceerd en dat zelfs als de kilometerstand niet groot is en op de plank ligt, hij toch van tijd tot tijd iets kan breken een maand gebruik.. Of toch niet?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      26.02.2020

      Over het algemeen zal de foto d600 beter zijn. D3 wordt ingenomen door degenen die precies weten wat het is

      antwoord

    • Michael
      18.03.2020

      Marina, D3 met kilometerstand 56000 in 2020? Ik geloof niet in dit bijgeloof. Of de sluiter is vervangen, of de kilometerstand is weggeschoten. Hoewel de machine een gevecht is. Tegelijkertijd alleen om een ​​nul toe te voegen aan de run ishsho))). Ja, en de "zeshonderd" moeten goed in de gaten worden gehouden. Vergeet haar "vette" ziekte niet...

      antwoord

      • Koba
        23.03.2020

        In China kun je camera's kopen met veel minder kilometers. Ik kocht de mijne vorig jaar, de kilometerstand was 12400, de camera was niet alleen als nieuw, maar nieuw, in de verpakking, zelfs onder een vergrootglas was het onmogelijk om een ​​enkele kras te ontdekken. Alles werkt nog zoals het hoort. Nu kun je dit soms ook kopen. Het is onmogelijk om een ​​camera die een sluitervervanging heeft ondergaan op dit niveau te herstellen, het is onmogelijk om het stof in de zoeker volledig te reinigen, de flitsschoen volledig intact te maken, microkrasjes van de schermen te verwijderen, de elastiekjes aan de niveau van een nieuwe, maak de bajonetvatting ook intact... Camera's zijn bijna altijd in nieuwstaat kom je tegen, niet alleen in China, zelfs 30 jaar geleden kan de geschiedenis van het niet gebruiken van camera's anders zijn.

        antwoord

      • Ivan
        23.03.2020

        Koba, je bent geweldig! Theoretisch kun je de lichaamsdelen veranderen om er als nieuw uit te zien. De zoeker wordt met één beweging van het pincet verwisseld. Wat betekent "intact"? Zo'n woord is er niet. Bedoelde je goed contact? Wat is er mis met de contacten van de flitsschoen? In feite zijn de contacten op de flitser zelf veerbelast en zorgen voor een verbinding met een beetje speling. Als de schoen volledig kapot is, zijn er twee manieren: de hele bovenklep vervangen, of de schoen zelf kan worden losgemaakt en een andere worden geïnstalleerd. En wat is er mis met de bajonetcontacten? Dit is over het algemeen niet te begrijpen. Als de contacten vuil zijn, wordt alles afgeveegd met alcohol. De weergave kan worden gewijzigd. Elastiekjes kunnen ook met alcohol van vuil worden gereinigd. Als er geen mechanische schade is, zal het uiterlijk ook fatsoenlijk zijn.

        antwoord

      • Koba
        25.03.2020

        wel, ja, en als de camera dan ook 1,2 miljoen draait en nog steeds werkt, hoe kan ik dit dan uitleggen? Tweede ronde? Het woord "intact" - er is zo'n woord en het wordt veel gebruikt in Nike, betekent "intact", je kunt het opzoeken in het woordenboek. Maar goed, laten we zeggen dat iemand de camera volledig herstelt, en wat, deze camera kan niet worden gebruikt? Wat moet ik met het feit dat ik persoonlijk 10 Nikon D3s-camera's heb ontmoet die nog steeds rondslingeren in een van de bankfilialen in China, waar mijn vriend de baas is, en die gloednieuw zijn, en die vroeg of laat de bank zal verkopen. Hoe zat het daarmee, en hoe passen ze in jouw theorie? Ja, in Georgië of Oekraïne, of zelfs in Rusland, is dit onwaarschijnlijk, maar ik heb het over een land, een groot land en een rijk land, waar bijna de helft van alle geproduceerde fotoapparatuur wordt verkocht, waar fotografen twee top- camera's tegelijk beëindigen wanneer ze van apparatuur wisselen. Heb je gehoord van de kinderen van Chinese rijke mensen die plotseling besluiten fotografie te gaan studeren, de beste camera's kopen, en dan verdwijnt hun hobby snel en deze camera's blijven jarenlang rondslingeren, ze verkopen ze niet eens, soms geven ze ze aan iemand , en hun kilometerstand is minder dan 5000, en er zijn er al honderdduizenden in China, en in China zijn er al 440 miljoen rijke mensen voor wie het kopen van $ 10000 aan fotoapparatuur niets is. En ik weet nog niet alles. Het was van ons, de armen, dat ik de oude D300 kocht en ik sterf liever zelf dan de camera, en zo niet, dan zullen mijn kinderen hem gebruiken. Zelf heb ik geen geld zoals de Chinezen. Onlangs vloog een kennis met een groep toeristen naar IJsland, eerst kwamen ze een fotowinkel tegen, elk van hen kocht apparatuur voor ongeveer 5000-15000 dollar en vlogen weg. Onprofessionele fotografen! Vertel me nu, kun je ze begrijpen? Kunnen we dit hebben, zelfs als mensen genoeg geld hebben? Nee, dat kan niet! Dus je hoeft niet te geloven, kom naar mij in China, en ik zal je persoonlijk camera's laten zien met minimale kilometers, ze verkopen ze niet eens, wetende dat de prijzen dalen, en waarom verkopen omwille van het, maar de eigenaren hebben nieuwe, dus de oude zijn op jacht om te gebruiken. Ik vraag u, dwing me niet om antwoorden te schrijven op ongegronde vermoedens, ik schrijf geen vermoedens, ik schrijf op wat ik met mijn eigen ogen zie en controleer met jarenlange ervaring. Weet je, vanwege mijn persoonlijke positieve ervaring, kan ik me niet eens voorstellen hoe de camera kapot kan gaan? Ik weet dat alle apparatuur verslechtert, en ik heb hier zulke meesters gezien, maar in mijn handen zijn alle camera's die ik heb gekocht (en ik koop nooit nieuwe, ik ben niet rijk en niet in fotografie

        antwoord

      • Koba
        25.03.2020

        Ik verdien al lang geen geld) ze werken nog steeds echt, zelfs de oude Ricoh GX100 zeepschaal, die er de laatste 13 jaar verschrikkelijk uitziet. Sorry voor de lange berichten, het is gewoon onmogelijk om kort te antwoorden.

        antwoord

      • Ivan
        26.03.2020

        Ik wist niets van "intact". Dan verandert de betekenis van je tekst een beetje.

        antwoord

      • Ruslan
        13.09.2021
      • Светлана
        05.11.2021

        schrijven .. Ik verkoop Nikon D3s gewoon

        antwoord

      • Ivan
        23.03.2020

        Op de automarkt ziet rommel op wielen eruit alsof het net van de lopende band komt. Het is hier hetzelfde. De schapenvacht is de kaars waard. U kunt investeren en de look aanpassen, de kilometerstand van de camera verdraaien (gewoon door hem op een computer aan te sluiten) en hem prachtig inpakken. Waarom vertrouw je kilometers zo blindelings?

        antwoord

      • Koba
        25.03.2020

        Ik heb vandaag specifiek "mijn" verkoper gebeld, hij bevestigde dat er nu één Nikon D4 is, kilometerstand is ongeveer 22000, de camera is meer dan 20 dagen geleden aangekomen, maar niemand heeft hem nog gekocht en hij wordt verkocht voor $ 1220 (ongeveer 8500 yuan). Moeten we nu op zoek naar complottheorieën? Is het niet beter om het tot een miljoen te brengen ... Trouwens, als dergelijke camera's werden afgestempeld, zouden ze constant te koop zijn, maar soms kun je ze binnen 2 maanden niet vinden, ze doen het niet tegenkomen, of het zijn er zoveel als je wilt, maar nee, als ze tegen komen, dan één, maximaal twee tegelijk, gebeurt niet meer in heel China, en dat is hier heel gemakkelijk te controleren.

        antwoord

      • kleurloos
        26.05.2020

        Niemand vertrouwt blindelings een run.
        Maar er zijn sporen van uitbuiting die zelfs blinden zullen opmerken.
        Voetafdrukken spreken veel welsprekender over kilometers dan cijfers.
        Maar ook met dat laatste zijn er geen problemen - open in ieder geval AVITO.

        antwoord

      • Pokemon
        26.05.2020

        Ik word nooit moe van herhalen - Avito zit vol met oplichters.
        En daar kwamen mededelingen over kilometerstandaanpassing op Nikons tegen:
        Voor full-frame D700, D3 en voor alle crops, behalve die op 24MP-matrices.
        Vol geretoucheerde foto's in advertenties of gewoon in het donker genomen op een goedkope Chinese telefoon.
        Soms komt het op het belachelijke aan - je vraagt ​​de eigenaar van de camera naar de kilometerstand - hij weet het niet en weet (?) niet hoe hij het moet berekenen.
        Er zijn veel fotografische apparatuur "met een verrassing", die u, voordat u koopt, uzelf zorgvuldig persoonlijk moet onderzoeken (daarvoor, na het lezen over de zwakke punten van het gekochte product).

        antwoord

      • Ali
        15.04.2020

        Je hebt ongelijk. Veel mensen kochten die die niets met fotografie te maken hadden, en nog meer met sportverslaggeving. Alleen gekocht omdat er geld is en dit een topcamera is. Ik zal schieten tot ik me verveel, dan laten ze het in de steek. Deze worden verkocht met een lage kilometerstand. Ik heb vorig jaar vier D3's gekocht. Twee voor mezelf, ik heb het veranderd door onder de twee en een half honderd te klikken. De runs waren 171, 000, 74, 000 frames. Ik heb ook een D56X gekocht met een kilometerstand van 000 frames. Je kunt de pads verwisselen, maar het versleten, zwart geverfde grijze plastic is onmogelijk. En alles veranderen is het spel niet waard. En nu is het te koop met een oplage van maximaal tienduizend, de staat is nieuw. Maar het prijskaartje is onder de honderd. Het is onmogelijk om de bedieningssporen van een camera met een hoge kilometerstand te verbergen. Ooit kwam ik een camera tegen met een bereik van 41 frames, in zeer goede staat. En dat komt omdat ze is gefilmd door een kwetsbaar meisje, en heel voorzichtig.

        antwoord

  10. Nicholas
    30.06.2020

    Ik voelde dit "beest" vandaag. En hier is wat ik zal zeggen, de camera is zeker goed, maar ik zal het niet zelf nemen :) Ten eerste vond ik de grip niet leuk. Vooral in verticale oriëntatie. Mijn d7000 en d750 met boosters liggen veel comfortabeler in de hand. Bovendien is het in een verticale oriëntatie met één hand bijna onmogelijk om de navipad te bereiken en snel het focuspunt te veranderen zonder de camera van je gezicht te tillen. Volgens de scène met laag contrast (grijze muur) vertoonde AF geen voordelen ten opzichte van de d750, een soort "magie" gebeurde niet. Ik zou zeggen dat hij gewoon een beetje inferieur is aan de jongere 750e. Maar zeker beter dan af in de d7000th.
    In live view is AF vrolijker dan in de d300, maar iets inferieur aan de d7000, al zit er wel 1 knotje in, dat zit in de d7000 niet. De ISO-knop is wat mij betreft helemaal niet handig, klein, in het donker vind je hem denk ik niet snel. Het zou voor velen waarschijnlijk handiger zijn om te doen zoals in de d300.
    Gewicht…. geen commentaar ... Maar waarschijnlijk niets anders.
    Het 9k/s-geluid is natuurlijk een mini-orgasme om te horen. ISO 3200-6400 is heel behoorlijk.
    Het dioptrie-instelbereik is maar iets meer dan in de d750, ik zou zeggen 1-2 klikken, ik was zeer verrast. Toen ik oud werd, verwachtte ik dat deze parameter breder is in top-end DSLR's :) Nou, dat is waarschijnlijk alles wat ik heb kunnen ontdekken in een uur kennismaking.

    antwoord

    • Pokemon
      01.07.2020

      Ergonomisch hangt het af van de handen. Als de handen klein zijn en niet aangepast aan zoiets, dan zal er ongemak zijn.
      De D3s AF-module verschilt direct van de D750 in zijn werk met schroevendraaierlenzen.
      De D3s laat ze sneller draaien dan de D750.
      De D3s/D4 draait schroevendraaierlenzen beter bij koud weer en de batterij gaat langer mee voor meer opnamen.
      De bedachtzaamheid van de D750 irriteerde me, of beter gezegd de vertraging bij het scherpstellen van de camera, maar de schroevendraaier had de lens nog niet vastgeschroefd. D4 doet het bijna onmiddellijk, D3s bijna net zo snel.
      Op motorlenzen is het verschil niet merkbaar.
      En nog een ding - als je NEF "toont" met een standaard Nikon-programma (ofwel de oude Capture NX2 of de nieuwe NX-D), subjectief, had het standaard D3s-kleurprofiel geen aandacht nodig. Je kon AutoBB laten staan ​​en niet aanraken, de uitvoerkleur was bijna altijd een lust voor het oog en vereiste geen aandacht.

      antwoord

      • Nicholas
        01.07.2020

        Ja, ik heb het geprobeerd op een "frisse" bril (50 1.4G, sigma135 1.8)
        Handen ... nou ja, ik zal er natuurlijk geen beer mee wurgen, maar de vingers zijn iets langer en iets dunner dan de gemiddelde mannelijke handpalmen. Misschien een kwestie van gewoonte, maar waarschijnlijk doet Nikon het juiste, waardoor de grip veranderde van zo'n "opgeblazen" naar een meer "smal en diep"

        Ja, het zou interessant zijn om de batterijen te vergelijken, zelfs in de kou, zelfs in de hitte. Laten we zeggen neem 1 in d3s en 2 enel15 in d750 (één in het karkas, één in de booster), ik denk dat in termen van het gewicht van de camera's, in termen van de prijs van batterijen, een dergelijke vergelijking eerlijk zou zijn .

        antwoord

  11. Vladislav
    09.11.2021

    Goedenavond iedereen!
    Twee vragen, want ik heb er geen antwoord op gevonden na het lezen van alle reacties en review van deze Nikon D3S camera.
    Arkady zei in de review dat de D3S een betere ISO-matrix heeft in vergelijking met de D3. Maar is er op de foto een verschil in kleurweergave?
    De tweede vraag: resetten deze camera's na het vervangen van de sluiter de kilometerstand? Hoe wordt dit weergegeven in exif?
    Kunnen de door RAW verzonden gegevens ook worden aangepast aan het aantal kilometers, zodat ik de koper niet opmerk?

    antwoord

    • Victor
      09.11.2021

      Ja, over het algemeen wordt de kilometerstand van deze camera's "op de knie" gereset zonder dat er sluitervervangingen zijn, dus kijk meer naar de staat van de camera en het fatsoen van de verkoper. Kwam camera's tegen met runs die werden aangegeven als 30 ... 40k, maar qua uiterlijk zijn ze allemaal 300 ... 400k, alles is daar al duidelijk en zonder exif.

      antwoord

    • Alexey68
      09.11.2021

      je kunt alles in EXIF ​​​​zonder problemen wijzigen, de kilometerstand opnieuw instellen of het op de een of andere manier specifiek maken - een beetje moeilijker, maar ook mogelijk, servicesoftware voor deze oude camera's is gratis beschikbaar op het net.

      antwoord

  12. Vladislav
    10.11.2021

    Hallo.
    Ik overweeg opties voor hetzelfde geld - nikon d3 met kilometerstand 120000 in uitstekende staat en nikon d3s met kilometerstand 450000 in goede staat.
    Wat is beter om te nemen?

    antwoord

    • B.R.P.
      10.11.2021

      450000 is al een slachting.

      antwoord

  13. kleurloos
    08.12.2021

    Vertel me waar ik in 2021 voorbeeldfoto's van D3s in RAW kan downloaden?
    Het is heel vreemd om een ​​recensie van de camera te schrijven en geen enkel bronbestand te posten.

    antwoord

    • Ura
      24.05.2023

      En dit is het visitekaartje van de recensies van Arcadia.
      Ik zal over het algemeen zwijgen over grammaticale en semantische fouten.

      antwoord

      • B, R, P.
        25.05.2023

        Oh! Wat een pijnlijke stoot voor Arkady met het zwaard van een dartagnan! 1 naar. zenders!!!

        antwoord

  14. Ruslan
    09.12.2021

    Ik heb RAUW! Sinds ik dit cameramodel heb!

    antwoord

    • kleurloos
      10.12.2021

      We zullen je dankbaar zijn als je het met de hele wereld deelt.
      Allereerst zijn ze geïnteresseerd in "complexe" shots -
      waarop licht en schaduw worden bestreden.
      Zij zijn het die ons in staat stellen het dynamische bereik van de matrix te begrijpen
      en realiseer het potentieel van het werken met RAW.

      antwoord

    • Sergei
      22.02.2022

      Alles? Samengevoegd, wandeling.

      antwoord

  15. Stanislav
    21.04.2022

    Hallo
    Ik heb echt advies nodig.
    Ik fotografeer reizen, stadsfotografie,
    architectuur, enz.
    Op verschillende tijdstippen van de dag.
    Vaak in JPEG's.
    Er zijn Nikon D7100 en Sony NEX 6.
    Er zijn ook lenzen op FF.
    Ik wil FF.
    Ik sta voor een keuze:
    Nikon D800, Nikon D3, Sony A7.
    Vertel me wat ik moet kiezen?

    antwoord

    • B.R.P.
      22.04.2022

      D3 is overbodig. D800 als je precies 36 MP nodig hebt, lijkt Sony me beter dan A7s.

      antwoord

    • Dmitry Kostin
      22.04.2022

      D3 in goede staat met een lage kilometerstand is zeer moeilijk te vinden.
      Al was het maar op Japanse veilingen of ebee van de Japanners. Maar goedkoop zal het niet zijn.
      D3's zijn gemakkelijker te vinden met een aanvaardbare kilometerstand en staat, maar u moet nog steeds alles zorgvuldig controleren voordat u koopt. Het is heel gemakkelijk om een ​​"miljonair"-camera te kopen (kilometerstand van 500-600 duizend en meer)
      Dit zijn omvangrijke en zware camera's en het is onwaarschijnlijk dat ze werken voor op reis (als dit een hobby is, geen baan).
      Het is beter om naar iets frisser, lichter en kleiner te kijken.

      antwoord

  16. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer