antwoorden: 188

  1. Alexander
    04.09.2020

    Ik denk erover om deze lens te kopen, maar ik weet niet hoe het zal zijn in combinatie met de Nikon D610, daarvoor had ik ervaring met 85 mm 1.8D, wat me niet echt beviel. Het leek losse chtoli, zodra je iso optilt. Vertel me alsjeblieft, is het de moeite waard om het nu in de moderne realiteit te nemen?

    antwoord

  2. Igor
    07.01.2021

    Nou, dat is de droom van een idioot die uitkomt
    Het enige glas bij de vermelding waarvan ik mijn eetlust verloor))))))
    Dus nu is de pijn van het kiezen van 85s voorbij. En ik heb alle autofocus geprobeerd

    antwoord

    • Victor
      07.01.2021

      Ik kijk ook naar d, hoe is het vergeleken met 85 1.8g? bij vergelijkbare openingen. Er is momenteel weinig prijsverschil.

      antwoord

      • Igor
        14.04.2021

        Ik heb alle autofocus 85's geprobeerd, inclusief Sigma
        Deze is totaal anders dan op de foto. Gewoon anders.
        Het is niet winstgevend voor de handel, het is gemakkelijker en goedkoper om 1,8 . te kopen
        enkele voorbeelden op de link
        https://photos.app.goo.gl/kLLK3SmVUcbsRY35A

        antwoord

      • Andrew
        12.04.2022

        Igor, heel erg bedankt voor de goede voorbeelden!

        antwoord

  3. Sergei
    18.01.2021

    Kunt u mij vertellen of de nikon D810A-matrix wordt toegestaan? Of is het beter om te kijken naar 1.4G (inclusief 105 1.4).

    antwoord

    • Michael
      18.01.2021

      Het hangt ervan af wat je bedoelt met resolutie) D-versies en 24 MP trekken niet, als je in detail kijkt

      antwoord

      • Victor
        18.01.2021

        Als je in detail kijkt, trekken het en de G-versies niet.
        Zelfs een superscherpe distagon geeft niet de volledige resolutie van de matrix.
        Over het algemeen vraag ik me af waar dit "niet toestaan" vandaan komt :) Hiermee kunt u uitstekende kaarten krijgen, zelfs voor afdrukken op groot formaat. Voor degenen die pixels tellen en geen foto's maken, zal het misschien niet werken ((

        antwoord

      • Michael
        15.02.2021

        Van daaruit hebben sommige mensen toestemming nodig, en sommige niet. Alles hangt af van taken.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        Wie echt toestemming nodig heeft, kijkt niet naar nikon F.

        antwoord

      • Michael
        15.02.2021

        naakt naakt

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        D850 in combinatie met Sigma Art 24-70/2.8 of Tokina 24-70/2.8 stilletjes bedroefd in een hoekje.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        Pokémon, verdrink je niet voor de "betaalbare" middenformaat gfx 50 en gfx 100? Hier is het moment gekomen dat het gepast zal zijn.

        Ik heb gelachen om sigma met tokina, ik denk dat reportagelicht triple zooms absoluut NIET gaat om maximale details, hoewel je hier zeker een unieke mening over hebt :-)

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        “Ik heb gelachen om sigma met tokina, ik denk dat reportagelicht driedubbele zooms absoluut NIET gaan over maximale details, hoewel je hier zeker een unieke mening over hebt :-)”
        Victor, blijf lachen.
        Arkady schreef hier over Tokina en in het algemeen veel goede dingen over haar optische mogelijkheden. Ik zag de mogelijkheden van Sigma op 6D en ja, het is indrukwekkend.
        Ik begrijp dat je op de d850 kunt rondkomen met fixes uit de Art-serie, maar dit is niet zo universeel en efficiënt, en niet iedereen heeft het nodig.

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        Ik raad ten zeerste aan om beoordelingen en foto's van deze lenzen te bekijken.
        *
        Als iemand pixel-voor-pixel details nodig heeft, dan kun je goedkoop Sigma SD Q of SD QH kopen, compleet met lenzen uit de Art-serie (voordat je koopt, moet je rekening houden met de noodzaak van een batterijhandvat en een emmer batterijen, omdat alle Foveons vraatzuchtig zijn)

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        “Victor, blijf lachen”

        Ja, nee, Dmitry, als het sigma-detail slechter is dan zelfs maar een cent 50stm, is het zeer twijfelachtig of het zal worden gebruikt voor serieuze dingen waar detail BELANGRIJK is.

        Dus ik lach gewoon, met jouw toestemming. De mogelijkheden van sigma kunnen alleen indrukwekkend zijn op het niveau van vergelijkbare zoomlenzen.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        “Als iemand pixel-voor-pixel details nodig heeft” “quattro h”

        Ik hoop dat je zo een grapje maakte, want het is "goedkoop" op het niveau of duurder dan d810, 5dsr, terwijl ze in detail worden samengevoegd, en het is zelfs ongepast om te vergelijken met gfx100.

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        SD Q en SD QH worden uit productie genomen en je kunt een gebruikte of bijna nieuwe staat kopen voor 2 jaar voor zeer, zeer humaan geld (zoals alle andere Sigma's).
        Je kunt deze camera's nieuw vinden op eBay.
        Je hebt een uitsnede gemaakt zonder lenzen te specificeren die in deze test zijn gebruikt, noch de bron, noch de instellingen tijdens het fotograferen.
        Dan zie ik in de bovenstaande schermafbeelding een verdachte High Res-instelling - dit is tenslotte een interpolatie van 25,5 MP naar 51 MP, toch?
        Er zijn echt geen problemen met fixes in termen van detail - ik spreek als de eigenaar van SD1. Met native resolutie voor de camera, niet voor marketing.

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        "Sigma detail is erger dan zelfs maar een cent 50stm, het is zeer twijfelachtig of het zou worden gebruikt voor serieuze dingen waar detail BELANGRIJK is."
        Kun je je woorden bewijzen met Tiffs / jpg op ware grootte (zonder compressie) met 5DSr of in ieder geval de 4e Pyatak?
        Vergelijking van Tokina 24-70 / 2.8, Sigma Art 24-70 / 2.8, 50 / 1.8 met één brandpuntsafstand, één diafragma, zonder enige aanpassingen en op dezelfde afstand tot het onderwerp?

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        Natuurlijk, interpolatie, marketing. Ook de native resolutie is niet geweldig, dit is niet meer dezelfde vier megapixel DP1, die precies pixel voor pixel scherp was. Ik zag voorbeelden op ware grootte met quattro en fixes, als dat zo is.

        Daarnaast heeft de foveon een aantal specifieke kenmerken met betrekking tot zowel kleurweergave als werking bij hoge gevoeligheidswaarden. Een ding op zich, daarom is het zo "populair".

        "jaar 2 hoe koop je een gebruikte of bijna nieuwe staat voor heel, heel humaan geld (zoals alle andere Sigma's)"
        Ja, en net als alle andere sigma's, hoogstwaarschijnlijk niet in Rusland. Avito verkoopt EEN (één, Karl !!) SD quattro H van 24-105 gebruikt voor 145 tr. Twijfelachtige toepasbaarheid op bankbiljetten.

        Nou, verzamelaars-technofetisjisten zullen dat zeker doen)))

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        “Je kunt je woorden bewijzen”

        Ik stuur je vraag door naar DXO lab, ze hebben dit allemaal lang getest, maar ze zullen zichzelf zeker niet het plezier ontzeggen iets te bewijzen aan iemand voor wie alleen de resultaten in de tabellen niet genoeg zijn :)

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        "Ik raad ten zeerste aan om beoordelingen en foto's van deze lenzen te bekijken."

        keek.
        https://photos.smugmug.com/Sigma-24-70mm-f28-DG-HSM-OS-ART/i-nRtPBjr/0/4094e690/O/0F6A3721.jpg

        Hier is het (trouwens, bedekt, tot aan de DLA zelf), wordt het beschouwd als een voorbeeld van fatsoenlijke detaillering? Ik raad vooral aan om naar de hoeken te kijken.

        Denk je dat DIT kan worden vergeleken met fixes?

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        "Hier is dit (trouwens, gedekt, tot aan de DLA zelf), wordt dit beschouwd als een voorbeeld van fatsoenlijke detaillering? ”
        Dit is een link naar een wandelende erotische reis met een foto van een of andere schuur.
        Als je lelijkheid gooit, gooi dan al een bakstenen muur.
        Het f/10 diafragma voor de 5DsR is natuurlijk twijfelachtig, net als de foto zelf.
        Ik zag iets anders met mijn eigen ogen, ook al was het niet op 5DsR. Misschien wel de slechtste foto die ik ooit met deze lens heb gemaakt. Misschien moet de lens worden afgesteld - ik weet het niet.
        Zulke hoeken heb ik bij deze lens op dezelfde 6D nog niet gezien. Integendeel, alles was geweldig.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        "Victor, wat was die verklaring dan in godsnaam?"

        Als dit je irriteert (waarom?), Geen probleem, interpoleer handmatig van 24 naar 36 (minstens) megapixels, of verminder het aantal megapixels van concurrenten tot 24. Hoewel je het niet kunt, zal het resultaat al meer dan voorspelbaar zijn.

        "We hebben een klein publiek van eigenaren van deze camera's"

        Geen wonder.

        “Lenzen voor deze vatting verkopen vaak voor minder dan vergelijkbare Sigma lenzen voor de Canon vatting”

        Dit is des te verrassender.

        “Het door u aangegeven voorbeeld is een duidelijke overprijs”

        Oké, ik heb op eBay gekeken, daar zou zeker een normale prijslijst en assortiment moeten zijn - er zijn al vier camera's (ja, vier, stukken, overal op eBay, nou, het lijkt erop dat populariteit al is besproken, het onderwerp is verslagen , zullen we niet), en de prijzen draaien rond dezelfde 810/5ds. Phtopku.

        Je kunt zeker uitleggen waarom JIJ zo'n camera nodig hebt, zo niet om te verzamelen, en op welke manier is het beter dan het bovenstaande?

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        ““Je kunt je woorden bewijzen”

        Ik stuur je vraag door naar het DXO-lab, ze hebben dit allemaal lang geleden getest, maar ze zullen zichzelf zeker niet het plezier ontzeggen om iets te bewijzen aan iemand voor wie alleen de resultaten in de tabellen niet genoeg zijn :)”
        Als je links gooit naar DXO, vraag dan waar de oude Canon 28-70/2.8L staat.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        "Het diafragma van f/10 voor de 5DsR is natuurlijk twijfelachtig, net als de foto zelf."

        Wat is beschamend? Er is scherpte in het centrum. Geen hoeken. Bij f/5.6 zal het nog erger zijn.

        Waarom is de foto twijfelachtig? Heeft u indicatieve anderen, beter? Linkjes geven :)

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        "Als je links naar DXO gooit, vraag dan waar de oude Canon 28-70 / 2.8L zich bevindt."

        Welverdiend. Of betwist u dat ook?

        Hebben we het hier over details of waar hebben we het over?

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        "Als je er gek van wordt (waarom?)"
        Omdat het een poging tot bedrog is.
        Vergelijk interpolatie en native resolutie zonder de bron te vermelden.
        Geen van de geschikte eigenaren van deze camera's schoot in geïnterpoleerde resolutie - ik heb het niet eens geprobeerd, omdat ik het niet nodig had en omdat ik wist dat het luxe was. Goed of slecht, het maakt niet uit.
        "Hoewel je het niet kunt, zal het resultaat zonder dat meer dan voorspelbaar zijn."
        Het heeft voor mij geen zin om dit te doen, proberen een uil op een wereldbol te trekken is belachelijk.
        In de native resolutie van Foveons is alles prima op iso100 en op adequate lenzen. Beter dan elke koper of CCD Fujah die ik heb gehad.
        En ik heb geen andere nodig.
        "Ok, ik heb op ebay gekeken, daar zou zeker een normale prijs moeten zijn"
        Dit is ofwel een onjuiste verklaring of u probeert mij opnieuw te misleiden. Ebay is, net als Avito, een jungle. Op eBay kan fotografische apparatuur meer kosten dan de onze. Het volstaat om de prijzen te vergelijken voor dezelfde Protroyki, Propyatki, Units, enz. Vaak is alles duurder, maar vaker is er genoeg om uit te kiezen. Het komt bij ons voor dat een camera of glas op Avito goedkoper kan worden gekocht dan eBay en vice versa. Wil je een goed onderhouden Nikon F5 of Canon 1V, of 1N HS/RS, dan zijn er bergen aanbiedingen op eBay en veel goedkoper dan op Avito.
        "Kun je zeker uitleggen waarom JIJ zo'n camera nodig hebt, zo niet om te verzamelen, en op welke manier is het beter dan het bovenstaande?"
        Ik vergelijk zuur en zacht niet. Als ik een d810 koop, weet ik ongeveer wat ik als resultaat krijg. Koop ongeveer hetzelfde als 5DsR. Beide zijn saai en onnodig. Ik heb meerdere keren overwogen om een ​​SD QH te kopen, maar elke keer werd ik tegengehouden door het feit dat ik al een SD1 heb en de situatie met het onderhoud en zoeken naar dezelfde batterijen of batterijpennen en natuurlijk lenzen. Nou, het feit dat boven 200ISO problemen beginnen. Ik wil de SD1 niet verkopen, het is een interessante camera om met mooi weer rond te lopen en voor allerlei experimenten.
        Dat het systeem in de Russische Federatie niet veel werd gebruikt, is niet mijn probleem, en ook niet het probleem van Sigma, waarvoor de productie van camera's een hobby is.

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        “Wat is vervelend? Er zit scherpte in het centrum.”
        Op 5DsR zou alles moeten rinkelen. Het is niet daar. Ik zag met mijn eigen ogen nog een foto van dit glas.
        “Een welverdiende. Of betwist u dat ook?
        Hebben we het hier over details of waar hebben we het over?”
        Victor.
        Ik ben de eigenaar van deze lens. Hoe zou je zeggen...
        Ik heb je specifiek gewezen op de plaats 28-70 / 2.8L in de DXO, zodat je denkt. Over de rotheid van deze beoordeling. Optisch vangt de lens in 2021 en 10 jaar geleden ook geen sterren uit de lucht.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        'Omdat het een poging tot bedrog is.'

        Hallo. We zijn aangekomen. Wie is er aan het bedriegen? Iemand die de dpreview stuido scene niet zelf kan vinden? Er zijn ook gelijken. Terwijl ik dit schrijf, verander je de resolutie zo vaak als je wilt, maar dit zal het algehele beeld niet veranderen.

        "Dit is ofwel een foutieve verklaring of je probeert me opnieuw te misleiden"

        In de context van het gesprek is dit geen stelling maar een aanname. Of heb je het over slechts vier camera's op de hele eBay? Nou, dit is ook waar.

        "Op eBay kan fotografische apparatuur meer kosten dan de onze"

        Natuurlijk kan het de moeite waard zijn. De dollarkoers en koopkracht verklaren alles. Nou en? Nou, ik keek "naar ons", op Avito, heb ik iets gewonnen? Dergelijke camera's zijn er nu helemaal niet, op één na, naar eigen zeggen, met een gebrekkige prijslijst.

        "Ik wil de SD1 niet verkopen, het is een interessante camera om met mooi weer rond te lopen en voor allerlei experimenten."

        Het feit dat een verzamelaar niet geïnteresseerd is in het verkopen van camera's is begrijpelijk en te verontschuldigen, waarom is het anders interessant? Detaillering is op het niveau van bayer-achtige 24-megapixel crops, de kleuren zijn traditioneel dom, misschien zijn er wat nuances die van buitenaf moeilijk te zien zijn?

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        "Ik zag met mijn eigen ogen een ander beeld dan dit glas."

        Oké, ik heb het niet gezien, waar kan ik het zien?

        En hier ben je extreem onlogisch.

        Schrijf eerst "Over de verrotting van deze beoordeling" en daarna "optisch vangt de lens de sterren niet", nou, de beoordeling spreekt immers alleen maar over de optische kwaliteit van de lenzen, wat beweert het?

        Het leek mij, en we hebben het hier over hetzelfde, over een systeem waarmee je maximaal detail kunt krijgen, en om de een of andere reden begin je geluk te brengen naar "niet in detail", waarom is dit? :)

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        "Hallo. We zijn aangekomen. Wie is er aan het bedriegen? ”
        Ik, Victor, ik.
        Victor, het is lelijk om dit te laten vallen in de hoop dat de gesprekspartner het niet zal merken.
        Ik begrijp het doel waarvoor zo'n foto aan het vasten was, maar op fatsoenlijke plaatsen verbieden of corrigeren ze de fysionomie hiervoor.
        “Degene die de dpreview stuido-scène niet alleen kan vinden? ”
        Ik ben niet geïnteresseerd in dergelijke sites. Ik ben geïnteresseerd in mijn eigen ervaring.
        Daarom heb ik trouwens besloten om er meerdere Canon camera's en lenzen voor aan te schaffen. En ik heb er nog niet eens over nagedacht. Ik ben een leergierig persoon, maar ik heb weinig interesse in de ervaring van iemand anders. Over de smaak van 10-12 jaar oude cognac kun je lang discussiëren, maar het is beter om het zelf te proberen en er geen verhalen over te lezen of te luisteren.
        “Anders dan dat, wat is er interessant aan haar? Detaillering is op het niveau van bayer-achtige 24-megapixel crops, de kleuren zijn traditioneel dom, misschien zijn er wat nuances die van buitenaf moeilijk te zien zijn?
        Interessante detaillering op native resolutie, met Foveons kun je verschillende tinten krijgen van de kopers. Bij het kopen van Nikon/Canon weet je ongeveer wat je bij de uitgang krijgt. Bij het kopen van Fuji krijg je vaak beter dan wat je verwachtte bij het fotograferen. Sigma kopen - het resultaat is vaak onvoorspelbaar. De focus kan bijvoorbeeld verkeerd zijn, of er kan smering zijn, of er was niet genoeg DD. Dit is een onvoorspelbaar resultaat dat visueel aantrekkelijk of gedetailleerder kan zijn dan een foto van de D7200 of 80D.
        Dit is geen rationele aankoop. Rationele mensen zullen rationele camera's kopen die relatief stabiele resultaten geven in alle licht- en weersomstandigheden.
        Nogmaals - ik was geïnteresseerd om het te proberen en ik kocht het. Waar ik geen spijt van heb.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        'Ik, Victor, ik.
        Victor, het is lelijk om dit weg te glippen in de hoop dat de gesprekspartner het niet opmerkt”

        Sorry, maar het lijkt mij dat als je hier een of andere vorm van bedrog in ziet, je iets oubolligs hebt dat op paranoia lijkt.

        “Op fatsoenlijke plaatsen hiervoor kun je….”
        En je bent niet alleen een verzamelaar, maar ook een dromer :-)

        “Bij de aanschaf van een Sigma is het resultaat vaak onvoorspelbaar. De focus kan bijvoorbeeld verkeerd zijn, of er kan smering zijn, of er was niet genoeg DD "

        Of de kleur bleek onnatuurlijk en dom. Ik realiseerde me dat het allemaal in het belang was van sportieve interesse. Nee, voor pragmatici werkt het niet.

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        “Eerst schrijf je “Over de verrotting van deze beoordeling” en daarna “optisch vangt de lens geen sterren”, tja, de beoordeling spreekt immers alleen maar over de optische kwaliteit van de lenzen, wat beweert dat?
        De beoordeling is naar mijn mening niet correct. Lenzen zijn moeilijk te meten met cijfers.
        Dit is een gek idee van DXO en niemand behalve zij herinnert zich hun sectie met lenzen.
        En ja, naar mijn mening verdient 28-70 / 2.8L niet de plaats die het daar inneemt. En dit is niet alleen mijn mening. De lens is optisch niet perfect en het beeld is slechter dan menig Sigma of Tokin van de early-mid-zero. Misschien heb ik niet het beste exemplaar gekregen, en als er iets is, zal ik het veranderen. Maar volgens reviews en foto's van andere mensen is het erger dan veel lenzen van deze klasse.

        antwoord

      • Victor
        15.02.2021

        “De waardering klopt naar mijn mening niet. Lenzen zijn moeilijk te meten met cijfers”

        Dit is gewoon jouw mening, natuurlijk onjuist, maar het heeft zeker bestaansrecht.
        In cijfers zijn de belangrijkste kenmerken van lenzen gewoon heel goed meetbaar.

        “En ja, naar mijn mening verdient de 28-70/2.8L niet de plaats die hij daar inneemt. En het is niet alleen mijn mening."

        Natuurlijk kunnen andere mensen zich ook vergissen, dat zijn ook mensen :-)

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        “Dit is alleen jouw mening, natuurlijk onjuist, maar het heeft zeker bestaansrecht.”
        Natuurlijk niet. Niet fout. Maar dit is mijn mening uit mijn praktijk en alle theoretici zijn niet interessant voor mij, evenals degenen die de lens bij papegaaien willen meten.
        *
        "Het spijt me, maar het lijkt mij dat als je hier een soort bedrog in ziet, je iets oubolligs hebt dat op paranoia lijkt."
        Nee, geen paranoia. Je bent een volwassene en wist wat je deed door er zo'n vulling in te gooien.
        “Of de kleur bleek onnatuurlijk en dom. Ik realiseerde me dat het allemaal in het belang was van sportieve interesse. Nee, pragmatici zullen het niet doen.”
        Nou ... "Voor wie de merrie de bruid is ..."
        Ik heb een praktische camera - D4.

        antwoord

      • Victor
        16.02.2021

        “Door lange experimenten en praktijkonderzoek kwam ik tot de conclusie dat 2x2=5. Maar dit is natuurlijk mijn mening, die is niet onjuist, en allerlei theoretici zijn voor mij niet interessant” Hmm.

        Weet je, Pokémon, over één ding heb je waarschijnlijk gelijk: het lijkt erop dat in een geschil met jou de waarheid niet per definitie geboren kan worden. Ik hoop nog steeds op de rest van de voorzichtigheid en stel voor om het begin van de discussie opnieuw te lezen, hoe het begon en waarom precies "middenformaat" fuji als voorbeeld werd gegeven, en ook de testfoto zorgvuldig opnieuw te bekijken. Denk na, neem je tijd, beste "beoefenaar", en het is nooit te laat om je bijnaam te rechtvaardigen.

        antwoord

      • Pokemon
        15.02.2021

        Er is een uitdrukking dat waarheid wordt geboren in een geschil.
        Maar er zijn van die geschillen waarbij het goed is als ieder zijn eigen mening blijft.
        De keerzijde van elk geschil is verloren tijd, die helaas niet kan worden verhaald.
        Arkady Mijn excuses voor al het bovenstaande offtopic naar de beoordeling van de mooie
        lens.

        antwoord

  4. dim
    15.02.2021

    Ik ontdekte deze site voor het eerst voor mezelf ongeveer anderhalf jaar geleden, en nu, bij de eerste vraag over het onderwerp, klim ik hier voor het eerst, dankzij de auteur!)) Er was een mening, hier lees je alle interessante dingen hier en het begint))) Ik onderhandel al drie maanden met één verkoper Nikonovskaya 24 -70, 2,8)) Toen ik gisteren dit artikel tegenkwam, klom ik op Avito en zag per ongeluk een advertentie voor de verkoop van een d3200 met of zonder kilometerstand))) (850 frames), werd het interessant omdat ik zelf dezelfde verkoop, de verkoper heeft gisteren een set voor 23x op de markt gebracht met twee lenzen, waarvan er één 85 ka 1,4d is, met onderhandeld, ik nam het van hem voor 13k, dus ik zit en denk dat ik het nodig had))))

    antwoord

    • Victor
      15.02.2021

      Ik neem 85 1.4 van je voor dezelfde 13k, d3200 gratis alles is goed)))

      Mee eens voordat je van gedachten verandert

      antwoord

  5. Helena
    21.02.2021

    Hallo Arkadi! vandaag wilde ik deze lens kopen, ik heb een Nikon d800, en om de een of andere reden was waar ik op focuste onscherp .... waarom? de lens is visueel in uitstekende staat....

    antwoord

    • NeustrDm
      21.02.2021

      Als het zelfs in livebeeld onscherp was, lag het probleem bij de lens.
      Als in livebeeld alles in orde is, maar de optische zoeker wordt onder- of overschot, dan moet je de scherpstelling in het cameramenu fijn afstellen.

      antwoord

      • Helena
        21.02.2021

        Ik heb het niet in livebeeld geprobeerd, maar ik heb het in de handmatige modus gezet en mis nog steeds ... geen enkel frame klopte

        antwoord

      • Victor
        21.02.2021

        Handmatige modus - in termen van handmatig instellen van belichtingsparameters: sluitertijd, diafragma? Nou, het heeft op geen enkele manier invloed op de focus.

        Probeer het in LiveView, ze schrijven je hierboven correct. Hoogstwaarschijnlijk zal het beeld verbeteren.

        antwoord

      • Helena
        21.02.2021

        Handmatige focus bedoel ik

        antwoord

      • Victor
        21.02.2021

        Nou, werd je geleid door hoe te slaan? Groene stip in zoeker/signaal, of in liveview met zoom?

        antwoord

      • Helena
        22.02.2021

        Bij de groene stip, ongeveer, wees ze naar het oog van een persoon en nee....

        antwoord

      • Victor
        22.02.2021

        "groene stip" is dezelfde autofocus, maar met een handmatige aandrijving. Gebruik liveweergave.

        Als daar alles in orde is, kun je scherpstelfouten proberen te elimineren door autofocus in het cameramenu te finetunen.

        antwoord

    • Alexey
      21.02.2021

      en met een andere autofocuslens op deze camera zijn er geen problemen?

      antwoord

      • Helena
        22.02.2021

        Ik zet mijn vijftig dollar, oké

        antwoord

      • Trueash
        22.02.2021

        Je moet dus de lens aanpassen. Het is niet erg lastig, het netwerk staat vol met instructies

        antwoord

      • Specialist
        22.02.2021

        Pas waarschijnlijk de camera aan - "fijne focusaanpassing". En dan bedenk je het meisje om de lens uit elkaar te halen.

        antwoord

      • Alexey
        22.02.2021

        trouwens, "D" -optieken worden alleen mechanisch aangepast door het aantal messing afstandhouders onder de bajonet te veranderen. perfecte slag kan worden bereikt.

        antwoord

    • Pokemon
      22.02.2021

      Welke lenzen gebruik je met de D800?
      Krijgen de lenzen die je op voorraad hebt alles waar je het nodig hebt?
      Was bij het scherpstellen de AF-C- of AF-S-modus?

      antwoord

      • Pokemon
        22.02.2021

        Schroevendraaierlenzen - vooral fixes, werken heel goed op oudere camera's - de focus komt waar hij moet zijn. Op de D800 werd de AF-module echt uitgescholden en zei dat het correcter werkt op de D810 en werd afgemaakt.
        Het is merkwaardig wat voor soort camera de eigenaar had - voor de interesse zou men kunnen proberen om op de lens van zijn camera te fotograferen.

        antwoord

      • Alexey
        22.02.2021

        Ik heb een Nikkor 80-200 2.8D, versie met enkele ring, op D50 - precies op doel, op D600 \ 610 \ 800 - hoe de maanfase zal vallen, op D2Xs - bijna nauwkeurig, mist zelden, op D300s - nauwkeurig, op D3s - nauwkeurig, maar niet helemaal nauwkeurig op 200 mm, je moet ongeveer op 175-180 mm schieten. en op protroyke precies hits. en ook op de oude kodak.

        antwoord

    • dim
      04.03.2021

      Heb je al geprobeerd om de smalle A/M-ring te wisselen?

      antwoord

  6. Roman
    19.04.2021

    Vertel me de beste filters voor hem. Geïnteresseerd in beschermende filters.

    antwoord

  7. Igor
    02.06.2021

    Geconfronteerd met dit probleem:
    bij scherpstellen op een afstand van 3-4 m is alles in orde.
    Maar zodra ik het scherpstelpunt naar 10 meter verschuif, is het een complete chaos.
    Heeft iemand dit probleem ook gehad met dit glas?

    antwoord

  8. Vladimir
    29.03.2022

    Vertel me alsjeblieft, is het relevant om deze Nikkor 85 mm 1.4D lens te completeren met een Nikon D7000 camera?
    Twijfels ontstaan ​​door feedback over de onstabiele werking van de autofocus van de eerder genoemde camera...

    antwoord

    • B.R.P.
      30.03.2022

      De schroevendraaier gaat draaien.

      antwoord

  9. Michael
    03.07.2022

    Vandaag heb ik een test gedaan, diafragma 85 1.4D en Helios 44-M-7 vergeleken. Camera Nikon d80, sluitertijd 1/125 s., statief, flitser SB-28, timer. Ik heb diafragma's geprobeerd in stops van 5.6 tot 16. Het resultaat is bij elke stop ongeveer hetzelfde, maar het meest significant bij f 5.6. Ik weet niet eens wat ik nu moet denken. Ik nam zes maanden geleden een Japanner voor 33 duizend, en de onze een jaar geleden voor 3700. Ik zal meteen zeggen dat ik tot nu toe weinig tijd heb gehad om te fotograferen met mijn 85 1.4D. Misschien zal hij zich in andere plots en taken anders laten zien.
    Maar oordeel hier zelf.

    antwoord

    • Victor
      03.07.2022

      En wat valt er op basis van deze foto's te beoordelen, behalve dat het blad van 85 mm hoogstwaarschijnlijk niet in de scherptediepte is gekomen?

      Nou, omdat 85 mm, zelfs als je het onder de hoeven van een kudde buffels gooit, gewoon niet ZO scheef kan zijn op f / 5.6))?

      En hoe laat hij zich zien in het echte schieten?

      antwoord

    • Victor
      03.07.2022

      “Ik zeg meteen dat ik tot nu toe niet veel tijd heb gehad om met mijn 85 1.4D te fotograferen. Misschien zal het zich in andere plots en taken op een andere manier tonen”

      Wil je zeggen dat je in zes maanden alleen een stuk papier met een flits erop hebt kunnen verwijderen ??

      antwoord

    • B.R.P.
      03.07.2022

      Waarom deze testen? 58 mm en 85 mm lenzen zijn te verschillend. En meer nog, ze zijn niet bedoeld om de tekst te filmen. 85 1.4D is een exclusief portretportret met een prachtig beeld, waar noch Helios noch Samyangs bij kunnen. Hier zijn nog wat andere verhalen voor je.

      antwoord

    • Andrew
      03.07.2022

      "Ik weet niet eens wat ik nu moet denken."
      Jak wat? Bedenk nu hoe je 85/1,4D kunt egaliseren met wat vissen.

      antwoord

  10. Michael
    03.07.2022

    85 1.4D

    antwoord

  11. Michael
    03.07.2022

    44-M-7

    antwoord

  12. Michael
    03.07.2022

    In beide voorbeelden, zorgvuldige, zorgvuldige handmatige scherpstelling. In het leven ben ik in principe gewend om meer met mijn handen te richten, autofocus gebruik ik zelden.

    antwoord

    • Victor
      03.07.2022

      “In het leven ben ik in principe gewend om meer met mijn handen te richten, ik gebruik zelden autofocus”

      En 85 1.4D waarom dan, als het mogelijk was om drie keer zo goedkoop Samyang te nemen?

      antwoord

  13. Andrew
    03.07.2022

    Koop een camera met autofocus, koop een lens met autofocus, maar stel handmatig scherp meer “In het leven ben ik in principe gewend om meer met mijn handen te richten.”
    Michael, en hoe corist je met een pilosos? Gewoon tsikavo.

    antwoord

  14. Menselijk
    03.07.2022

    Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM is ook beschikbaar voor Sony A (Minolta AF)

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      03.07.2022

      dank u

      antwoord

  15. Alexander
    26.09.2023

    Goedemiddag Arkady, vertel me eens: in welke editor (programma) zijn de JPEG-frames opgeslagen die in de recensie zijn gepresenteerd en op de Fujifilm FinePix S3 Pro zijn gemaakt? Zijn ze nabewerkt? Ik heb via jouw link via PS (in de sRGB IEC61966-2.1 werkomgeving) de “Rav” bestanden bekeken en was zeer verrast, want... de originele afbeelding (kleurweergave) is niet alleen iets anders, maar compleet anders... Ik heb verschillende Photoshop-kleurenschema's en zelfs plug-ins van derden geprobeerd - ik kon de kleuren niet precies reproduceren! Wat is het geheim"? ))

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      26.09.2023

      Hyper Utility -> tiff 16 bit -> Lighroom Auto-instellingen (Ctrl+U) -> JPEG -> DXOlabs automatische verlichting

      antwoord

      • Alexander
        27.09.2023

        Dank je wel!

        antwoord

  16. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer