antwoorden: 235

  1. Mitya
    14.06.2020
  2. Mitya
    14.06.2020
  3. Mitya
    14.06.2020
  4. Mitya
    14.06.2020
  5. Mitya
    14.06.2020
  6. Mitya
    14.06.2020
  7. Mitya
    14.06.2020
  8. Mitya
    14.06.2020

    Geschoten met een Canon 5D-klassieker

    antwoord

  9. Alexander
    01.07.2020

    Ik heb zelf zo'n lens op de D700 gekocht, een adapter met lens geplaatst, op de foto krijg je een bleke plek in het midden, die van grootte verandert afhankelijk van het diafragma, een klein plekje op een gesloten plek, een groot plekje op een openstaande. Wat is het zo kan zijn en vanwaar het onderneemt?

    antwoord

    • Alexander
      07.07.2020

      Ik kom tot de conclusie dat het de diafragmalamellen zijn zonder zwart te worden die zo'n schittering geven, het is jammer, ik vond de lens als geheel leuk, alleen deze plek verpest af en toe alles

      antwoord

      • Fedor
        11.06.2021

        Zet hem maar op ff bzk en alles komt goed, maar Nikon gaat niet over een manuele bril met een werklengte van 45.5

        antwoord

      • B.R.P.
        11.06.2021

        Ja, ff bzk is onze fsio. Het verwijdert zelfs vlekken.

        antwoord

      • Reiziger
        26.12.2022

        Dus hier is de vlek duidelijk van de extra lens op de adapter. Dus ja, de FF BZ zal vlekken verwijderen, evenals de Canon CZK, gezien het feit dat de werkafstand het mogelijk maakt om M42-optiek te installeren zonder extra lenzen.
        Over het algemeen moet u het probleem bestuderen voordat u probeert slim te zijn.
        FF is in principe niet nodig, zowel crop als micro kan, alleen op FF gaat de lens helemaal open.

        antwoord

      • B.R.P.
        26.12.2022

        Zo slim als jij, ik kan niet leren hoeveel je de kwestie niet bestudeert. Zulke karakters fascineren me. Vanaf het hoogtepunt van hun professionaliteit leren ze vreemden op internet, terwijl ze de regels van etiquette en eenvoudige volkswijsheid niet kennen, bijvoorbeeld: "een dwaas houdt van lesgeven en een slimme leert." Je weet niet hoe bekend ik ben met dit probleem, misschien heb je iets te leren. En in ieder geval kan niemand iemand dicteren wat hij in reacties op internet moet schrijven. Ik geloof dat als er geen stemming is en je je gal over iemand wilt uitgieten, een redelijk persoon zal afzien, of in ieder geval zal proberen uitdrukkingen te kiezen.

        antwoord

    • ba3lur
      16.12.2023

      ... hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in de adapter met de lens, of beter gezegd in de kwaliteit ervan... het is eenvoudig te controleren door een eenvoudige m42-Nikon-adapter te installeren... het is duidelijk dat de scherpstelling maximaal 3-4 meter zal zijn

      antwoord

  10. Bogdan
    29.09.2020

    SONY a550
    Dit vind ik leuk. Hoe interessant zijn de foto's. Hoewel, ik ben alleen op gebruikersniveau. Ik heb een object op zolder opgegraven)

    antwoord

  11. Bogdan
    29.09.2020

    SONY a550
    2

    antwoord

  12. Анатолий
    12.11.2020

    Ik weet niet waarom dit onderwerp ter sprake is gekomen, maar wat vind je van Zenitar en radioactiviteit? Wat denk je dat de lens shkidlivy is?

    antwoord

    • Rodion
      12.11.2020

      Niemand heeft ThO2 gebruikt in de lenzen van deze Zenithar. Te luxueus voor de USSR. Zulke Asahi en Zeiss lieten zich massaal toe.

      antwoord

      • Анатолий
        12.11.2020

        Verdomme, rustig aan. En toen dacht ik er al over om mijn geliefde te bellen.

        antwoord

  13. Gosha
    03.09.2021

    koel glas

    antwoord

  14. Gosha
    03.09.2021
  15. https://reklama-kiev.net
    09.07.2022

    ooit had ik zoiets

    antwoord

  16. Heilig
    05.08.2022

    De mensen, ik heb advies nodig over dit glas. Gekocht, vermeld voor installatie op de 600D, maar het plezier duurde niet lang. Mooie tekening, interessante "luchtige" bokeh - dit alles duurde een paar dagen en de sluiter zwaaide met het handvat (err2). Het zal vreemd klinken, maar er was een eerste vijf om het te vervangen (EOS 5D Mark l, ook bekend als Classic). Nadat ik de Zenithar daar had geïnstalleerd, zag ik alleen maar een vreselijke zeepachtige foto. Is het over het algemeen geschikt voor een full-frame karkas, of zoek je iets beters?

    antwoord

    • B.R.P.
      06.08.2022

      Het is uitgebracht voor Zenith, en dit is een full-frame karkas) Zoek naar problemen in de camera of in een specifieke lens / adapter.

      antwoord

    • Виталий
      26.01.2024

      De D600 is nog steeds bijgesneden en neemt het centrale deel van de lens weg. Bij een open diafragma is in de regel alleen het centrum scherp. Het blijkt dus dat als je hem op full frame zet, je een traag beeld krijgt. Op film is het tenslotte draaglijk, maar een volledige 24 MP-matrix beweert iets van betere kwaliteit te zijn.

      antwoord

  17. Wladimir
    23.11.2022

    Heeft iemand deze lens gebruikt voor IR-fotografie? Indien mogelijk een paar woorden over dit onderwerp.

    antwoord

    • Rodion
      24.11.2022

      Welk bereik wil je schieten?

      antwoord

      • Wladimir
        24.11.2022

        De camera is helaas niet aangepast om in het infraroodspectrum te fotograferen, maar het bereik is 760.
        Bedankt voor je reactie.

        antwoord

      • Rodion
        24.11.2022

        Lenzen corrigeren meestal tot 650 nm, de extra 100 nm in rood maken het weer niet mee. Maak er dus gerust gebruik van. Transmissie in dit bereik is meestal goed genoeg voor glas.

        antwoord

      • Wladimir
        12.12.2022

        Als ik mag, nog een vraag: vergeleken met de Zenitar 50/1,7, is de Nikon 50 mm 1.8D AF-lens geschikt voor IR-opnamen? Ik bedoel scherpte, en daarmee het detail. Of zit het verschil alleen in de prijs van 5-6 duizend roebel voor een gebruikte? Dank je.

        antwoord

      • Alexey
        24.11.2022

        Blijkbaar betekent dit het gebruik van een IR-filter van 760 tot de gevoeligheidsgrens van de matrix (ongeveer 1000 nm). Met scherpte zal het hoogstwaarschijnlijk goed zijn, maar er zullen verblinding en herreflecties zijn, omdat. verlichting werkt niet. Er kan een iets donkerder punt (hotspot) in het midden van het beeld zijn. Als de camera niet is aangepast, is het grootste probleem de noodzaak van lange belichtingen.

        antwoord

      • Alexey
        24.11.2022

        Glans voorbeeld. De camera is aangepast.

        antwoord

      • Wladimir
        25.11.2022

        Vertel me, in jouw voorbeeld, zat er een zonnekap op de lens. En als de camera een beetje naar beneden zou worden gekanteld zodat de zon niet zo veel zou schijnen, zouden deze schitteringen dan worden vermeden? Of lost dat het probleem niet op?

        antwoord

      • B.R.P.
        25.11.2022

        Er was duidelijk geen kap.

        antwoord

      • Alexey
        25.11.2022

        Ja, er was geen kap. Verblinding treedt op als de zon bijna in beeld is, anders zijn ze geen probleem, maar eerder een artistiek kenmerk. En over het algemeen is het niet nodig om naar een speciale lens te zoeken.

        antwoord

      • Rodion
        25.11.2022

        Ah, goed dan, ja. Alles is correct geschreven. Het is natuurlijk het beste om optica te nemen van nachtkijkers zoals 50 / 1.5 TVNO-2B of 50 / 1.2 TVNE-4B lenzen. Een uitstekende optie (maar alleen voor IR, zonder zichtbaar gebied) is Helios-50 100 / 1.5 van TKN-1S. Al deze lenzen zijn gecoat en gecorrigeerd voor het IR-gebied.

        antwoord

      • Wladimir
        12.12.2022

        Als ik mag, nog een vraag: vergeleken met de Zenitar 50/1,7, is de Nikon 50 mm 1.8D AF-lens geschikt voor IR-opnamen? Ik bedoel scherpte, en daarmee het detail. Of zit het verschil alleen in de prijs van 5-6 duizend roebel voor een gebruikte? Dank je.

        antwoord

      • Rodion
        12.12.2022

        Lenzen zijn qua optische kwaliteit ongeveer van hetzelfde niveau. Ik betwijfel ten zeerste of er een significant verschil zal zijn.

        antwoord

  18. Michael
    15.05.2023

    goede lens, heb ik geërfd van mijn oma

    antwoord

  19. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer