antwoorden: 167

  1. Varganchik
    26.11.2012

    Voor mij, omdat ik geen Sovjet-lenzen heb, maar ze hartstochtelijk wil hebben, Jupiter-37A, 3.5 \ 135 (Helios-40-2, 1.5 \ 85 - erg duur), Jupiter-9, 2.0 \ 85 en MS Helios-81N zal genoeg zijn 50 mm F2, of kan ik een andere van deze brandpuntsafstanden nemen ??? Dat wil zeggen, ik hoef niet alle lenzen te kopen, maar zullen deze van de Top-stemmers voldoende zijn?

    Mensen zeggen dat verschillende lenzen, bijvoorbeeld uit deze lijst, anders zullen tekenen, dus je moet alles nemen)))

    Welke macro raad je aan en landschapsschilder?

    Ik kreeg het advies om de volgende afstanden af ​​te leggen voor een complete set: 24 mm, 50 mm, 85 mm, 135 mm!!! Dit zal genoeg zijn???

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      26.11.2012

      De vraag is wat je gaat fotograferen met deze lenzen.

      antwoord

      • Varganchik
        26.11.2012

        Alles!!! Elk voor zijn eigen doel

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        26.11.2012

        Nou, dan moet je ook echt alles kopen.

        antwoord

    • Timothy
      21.10.2020

      Hallo! Voor macro, neem wave 9, zeker.

      antwoord

  2. Varganchik
    26.11.2012

    Ik ga Nikon 7000 nemen. Vertel me hoe ik het in de winkel goed kan testen op kapotte, hete pixels, enzovoort, het aantal gemaakte frames ... Waar moet ik allereerst op letten ???

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      26.11.2012

      De pixeltest wordt uitgevoerd met uitgeschakelde extra's. instellingen met de lens / bajonetdop gesloten bij lange sluitertijden en hoge en lage ISO. Dit is een complexe camera, het is onmogelijk om de hele functie tegelijk te controleren.

      antwoord

      • Varganchik
        26.11.2012

        Misschien heb je gehoord hoe huwelijken in deze cel overkomen?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        26.11.2012

        Het gebeurt soms.

        antwoord

      • Dmitry
        21.03.2013

        DUS WAT, WAT IS EEN OF TWEE PIXELS KIRDIK!?

        antwoord

  3. Varganchik
    01.12.2012

    Welke groothoeklens voor Nikon d7000 kunt u aanbevelen? Het is dus mogelijk om een ​​fix Nikon 24mm f / 2.8 Nikkor voor 850 UAH te nemen. Maar ik twijfel! Misschien iets goedkoper uit de Sovjet-optica nemen? En welke afstand heeft de voorkeur: 20, 24, 28? Bedankt voor je antwoord =)

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      01.12.2012

      Vanwege de crop raad ik iets uit het 10-24 bereik aan.

      antwoord

      • Анатолий
        18.07.2016

        Ja. Niets aan toe te voegen.

        antwoord

  4. Eugene
    09.12.2012

    Hallo Arkady, adviseer je een buitenlandse portretlens korter dan 135? van de Sovjets was Jupiter 37a beschikbaar - ik ben tevreden, maar ik wil korter zijn .. Ik hou niet echt van Jupiter 9, wit is nauwelijks zichtbaar in de prodge en zwart is niet erg goed. budget tot $200.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.12.2012

      Ik zou wat besparen en Samyang 85mm f/1.4 . nemen

      antwoord

  5. Eugene
    09.12.2012

    het is jammer dat het geen autofocus is (dezelfde handleiding maar al voor 2600 UAH

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.12.2012

      En je wilde een autofocus portretlens met lange focus voor $ 200?

      antwoord

  6. Eugene
    09.12.2012

    nee, handmatig tot 200ue. in dit geval betekent het woord handmatig goedkoper voor een analoge autofocus ...

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.12.2012

      Voor 200 USD je kunt Nikon 85 mm 1.8 vinden, een redelijk goede lens.

      antwoord

      • Dmitry
        21.03.2013

        Die vind je niet voor 200 euro.

        antwoord

  7. spoel
    22.01.2013

    Ik gebruik Jupiter-37 en ik ben heel blij. Het minpuntje is natuurlijk dat de handmatige dynamiek om te fotograferen geen optie is, maar dit is eigenlijk kenmerkend voor alle Sovjet-lenzen... En dus IMHO is dit de beste. Ik schoot op Helios 44 m, ik vond het ook erg leuk.

    antwoord

    • Iznurenkov
      20.10.2013

      En hoe zit het met buitenlandse autofocuslenzen in de jaren 60-70? En noem je thuisland, ook al is het een voormalig, geen primeur. Hoeveel autofocus- en handmatige lenzen produceert je geroemde moderne Rusland? Dat is het.

      antwoord

    • anonymus
      16.08.2017

      Ik steun IZNURENKOV volledig omdat het niet nodig is om het moederland een primeur te noemen !!!
      Maar ook over Rusland hoeven we niet te veel te praten. Bovendien is er nu niets meer in SUGS Oekraïne, zelfs handmatige lenzen worden niet meer geproduceerd.

      antwoord

      • Rodion
        16.08.2017

        Nou, je hebt het

        antwoord

  8. Eugene
    28.01.2013

    Het is al enkele dagen niet mogelijk om de stemresultaten te zien: Verwijzer niet verifiëren

    antwoord

    • heer
      14.02.2013

      Helios-40-2, 1.5\85 (36%, 1 stemmen)
      Jupiter-37A, 3.5\135 (23%, 1 stemmen)
      Kaleinar-5N, 2.8\100 (14%, 639 Stemmen)
      Jupiter-9, 2.0\85 (12%, 555 stemmen)
      Tair-11A, 2.8\135 (10%, 489 stemmen)
      Jupiter-11, 4\135 (2%, 95 stemmen)
      Vega-12, 2.8\90 (2%, 85 stemmen)
      Industar-24, 3,5\105 (1%, 58 stemmen)

      Totaal aantal kiezers: 4

      antwoord

  9. Valery
    09.04.2013

    Je bent Vega-13 vergeten. En dit is ook een heel goed portret, herinnert Kaleinar zich, maar dan met een zachtere foto.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.04.2013

      Bedankt. Toegevoegd.

      antwoord

      • Roderick
        05.01.2014

        Dan moet je Vega-28 toevoegen.

        antwoord

  10. Denis
    24.04.2013

    Gericht op Kaleinar-5N. Wie gebruikte? Heeft het nadelen en welke zijn dat? Wat zijn de negatieve en positieve indrukken? Ik wil hem precies gebruiken als portretlens op de Nikon D7000.

    antwoord

    • anonymus
      12.05.2013

      Lees hieronder

      antwoord

  11. Garik
    12.05.2013

    Ik gebruik Kaleinar-5N op D800
    Uitstekend! Ik kan links naar de foto sturen

    antwoord

  12. Denis
    16.06.2013

    Ik gebruik Vega 28B MS, bodysuit D3100. Ik vind het heel erg leuk. Ik vang scherpte door een groene stip, ik gebruik geen chips. Ik stel de titel van de beste voor, hoewel de lens, voor zover ik begrijp, zeldzaam is. Het is onwaarschijnlijk dat velen het zullen waarderen.

    antwoord

  13. Denis
    16.06.2013

    Ik voeg toe aan mijn vorige opmerking. Vega 28B 2,8/120 MS

    antwoord

  14. Sergei
    06.07.2013

    Ik vind het onderzoek volledig onjuist vanwege het bestaan ​​van cropcamera's.... je moet in de beoordeling aangeven voor welke camera's .... Dit betekent niet dat uw werk hierdoor minder interessant is ... Ik kijk altijd uit naar nieuwe recensies en nieuwe recensies)))
    Respect voor je werk.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      06.07.2013

      Toen deze lenzen uitkwamen was er praktisch geen crop als zodanig.

      antwoord

      • Sergei
        09.07.2013

        In dit geval is uw enquête op dat moment relevant)))))

        antwoord

      • Анатолий
        19.07.2013

        Alle vragen aan Arkady. In 1991, drie maanden voor de ineenstorting van de USSR, kwam ik in de schulden, kortom, ik gaf enorm veel geld uit en kocht met een haak of oplichter een Kiev-19 TTL SLR (zonder teveel betaald, in de winkel !!!), en even later (ze stuurden onder rembours, post van Arsenal) en drie extra (verwisselbare) lenzen - Telear, Kaleinar, Mir. Dat wil zeggen, ik had de beste lenzen van die tijd en mensen ... Maar ik kon niet echt fotograferen (tien films, niet meer).
        Jaren, decennia gingen voorbij. Om precies te zijn: het was november 2006 en ik had tijd om mijn favoriete fotografie te oefenen. Maar weinig mensen gebruiken nog film - dit is een moeizame taak ... En sinds zes jaar maak ik foto's met digitale camera's en pseudo-spiegels - Pentax, Fuji, Nikon, Sony. De laatste camera (oud model, H-2) nam minstens 12-15 duizend frames. Ik heb de sluiter afgelopen herfst overhandigd, 5,5 jaar na de aankoop (het mislukt, ik zal het zeker niet repareren - het is duur, en ik geloof niet dat ze het kwalitatief zullen repareren, zonder iets kapot te maken onderweg . .. Bovendien stroomt geïmporteerde apparatuur na 5 jaar volledig binnen ... Vandaag de sluiter, morgen de matrix, dan - iets anders ... Vooral na het beklimmen van onze weggelopen Kulibins van de collectieve boerderij.
        En ik besloot een spiegelreflexcamera te kopen. Ik hou echt van Sony, Olympus en Pentax (ze hebben geen gelijke in kleurweergave!), Maar gedoemd tot liefde en leven met Nikon. En alleen vanwege de aanwezigheid van een arsenaal aan Kiev-optiek (reeds 4 glazen, overweeg nieuwe, niet donkere lenzen - met een H-vatting - dit is geen khukhra-muhry!). Is het niet?

        En ik heb vragen voor jou, Arkady. Ik ben nu voor het tweede jaar aan het spoofen met de keuze voor Nikon's model (de gepensioneerde heeft niet veel geld). D90 is al oud en bovendien duur. D5100 - niets, maar hij, zeggen ze, is geen vrienden met Sovjet-optica? Zoals D7000. Goed voor bijna iedereen. Beste, echt. Maar hoogstwaarschijnlijk zal ik het kopen als het tegen de lente met minstens honderd dollar in prijs zal dalen. En wat raden jullie aan?
        En verder. Je hebt minimaal één goede lens nodig. Licht, scherp en veelzijdiger. Moet ik een kit 18-105 mm nemen? Het is niet bijzonder scherp en het is ook niet helder.
        Trouwens, zullen Kiev-lenzen (van Kiev-19 TTL) hun werk veel vertragen? Laten we zeggen dat ik ze kan gebruiken voor het jagen op foto's, het maken van reportages?
        Of zullen ze net zo "snel" zijn als op film-DSLR's?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        19.07.2013

        Betreffende het werken met oude Nikon optica - kijk hier - https://radojuva.com.ua/2011/04/optika-na-nikon/, zou een camera die de belichting meet het beste zijn. Als je de camera puur voor jezelf neemt, dan zal het waarschijnlijk een vondst zijn FUJI S5PRO met een Nikon-vatting, hier is de recensie - https://radojuva.com.ua/2012/05/obzor-fujifilm-finepix-s5-pro/. Als autofocuslens raad ik 50 1,8G aan zoals deze - https://radojuva.com.ua/2012/02/obzor-nikon-50-mm-f-1-8-g-af-s/

        antwoord

  15. Boris
    12.09.2013

    Arkady, ik heb zo'n vraag. Zal ik in staat zijn om handmatig nauwkeurig scherp te stellen op handmatige optica als ik een lichte mate van bijziendheid heb. Nu heb ik een nikkor 50 mm 1.8d fix, en ik kijk door de zoeker zonder bril, ik heb' t gebruik de handleiding. Ik zou graag willen experimenteren met snelle Sovjet-optica 85-135 mm, maar ik ben bang dat ik gewoon geld weggooi. Ik wacht op een antwoord, God zegene je werk, succes met foto-onderzoek.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      12.09.2013

      Zet autofocus op Nikon 50mm F/1.8D uit en probeer 1-2 dagen zo te fotograferen. Daarna weet u ongeveer wat u kunt verwachten van handmatige lenzen met uw zicht.

      antwoord

  16. Boris
    14.09.2013

    Bedankt voor de tip, ik ga het zeker proberen.

    antwoord

  17. BR21
    09.10.2013

    Vega-28

    antwoord

  18. valery_ob
    18.12.2013

    En toch, welk portret is beter? Ik vond een eenvoudige analyse van één opmerking leuk - "portretten zijn beter van 55 tot 85 (diafragma wordt niet besproken). Ik ben het er niet helemaal mee eens. Het is noodzakelijk om het cameraformaat in dit geschil op te nemen, anders kan het zelfs niet worden vergeleken met één FR en EGF (op crop). U begrijpt dit met ervaring. Zelf gebruik ik het nu op crop Yu-37A (gezicht), EGF = 203mm en helios 44M en 44-2,44-4 (EFR = 80). Hoewel EGF en FR met dezelfde nummers - het verschil. Ik zal dit zeggen: je kunt chique portretten maken als je wilt, maar ... er is een MAAR! Probeer de volledige formaten (en wie kan het gemiddelde) ermee uit en je begrijpt alles. De kwestie is perfectionisme (constante ontevredenheid over wat er is bereikt).

    Mijn conclusie (IMHO) voor perfectionisten: portretten kunnen met elke FR worden gemaakt, zelfs als we vissen, maar de stijl van deze portretten is de artistieke bedoeling van de fotograaf? Voor klassieke studioportretten heb je (precies) FF en 100 mm glas (in de cr. case 85malo-135), nog beter SF en 180 mm glas (in de cr. case 135-200) nodig.Bovendien zijn deze "extreme gevallen" afhankelijk geheel op de artistieke smaak van de fotograaf. Dit is waar de $$$$-vraag om de hoek komt kijken. Alleen de selectie van schietervaring, samples, samples ...

    antwoord

  19. Alexander
    30.01.2014

    "Als iemand denkt dat er nog waardige Sovjet-vaste TEGENSTANDERS zijn met een brandpuntsafstand van 85-135 mm, schrijf dan in de opmerkingen ..." Het is beter om dit te corrigeren met "PORTRETTEN vast". Heel erg bedankt voor de site, erg handig en interessant.

    antwoord

  20. Ivan
    11.04.2014

    Waarom zet u Wave 3 niet op de lijst? Lijkt me een goede lens...

    antwoord

    • Igor_K
      10.10.2014

      Ik sta volledig achter de Wave 3B 2,8 \ 80 MS. Met deze lens waren vroeger middenformaat camera's Kyiv 60. In tegenstelling tot de Vega 28B (uit Kyiv 6s) is de Wave scherper, is de resolutie iets hoger, is de MS-verlichting meer uitgesproken, zijn het contrast en de kleurverzadiging sterker en het uitvoerbeeld is duidelijk "leuker". Maar plasticiteit "en zachtheid van overgangen is beter met" Vega ". Kortom, als je studenten neerschiet, dan - "Wave", maar als het "Politburo", dan - "Vega"!
      IMHO

      antwoord

      • Igor_K
        10.10.2014

        Aanpassing aan mijn vorige post:
        in plaats van "Vega 28B 2,8 \ 120" - lees "Vega 12B 2,8 \ 90"
        Sorry, niet gekeken!

        antwoord

  21. anonymus
    01.09.2014

    Tja... iedereen heeft zijn eigen smaak, ja. Ik stem voor twee - Yu-9 en Yu-11. Helaas, om de een of andere reden is er geen Tair-11 in de stemming, die is zonder de letter "A", witte M39. Hier is nog een uitzonderlijke, uitzonderlijke portretschilder. Er is ook Jupiter-6, maar die is duidelijk exotisch, niet voor iedereen toegankelijk en erg lang.

    antwoord

  22. jen
    24.11.2014

    vertel me een budlaska portret met mooie bokeh op een karkas nikon 5100 85mm of 74mm

    antwoord

  23. anonymus
    05.03.2015

    Vertel dat Yu37A de matrix 3200 kan oplossen ?? En wat zal de wendbaarheid van het midden / de rand zijn bij het vergelijken van Cyres e 50 1 / 1,8-lenzen en MC G81M ??

    antwoord

  24. Sergi
    09.03.2015

    Ik heb een Panasonic G6 micro 4/3 camera. Wat kun je aan zo'n karkas geven? Ik controleer onlangs Arsat 100 / 2,8H (Kaleinar 5N) - wat zijn de opmerkingen? Prachtige site en kijk naar de zijkanten van dat artikel, є bagoto іnformatsiї, meningen en kritiek, zoals.

    antwoord

  25. Sergiy
    09.03.2015

    En misschien heb ik zo'n karkas 4/3 micro, schrijf op hoe het jou wordt ... dyakuyu.

    antwoord

  26. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer