antwoorden: 938

  1. Sergei
    12.09.2012

    Of misschien is Nikon 50mm f/1.8D AF Nikkor + Nikon 35mm f/1.8G AF-S DX Nikkor beter? Misschien kun je tenminste in een bepaald brandpuntsbereik comfortabel werken en een beeld krijgen van een veel hoger niveau dat niet belast is met zeep, wortelen en een giftige caleidoscoop zoals getoond in de demonstratiefoto's?
    Wat zijn volgens u de significante voordelen die het kwalitatief correcte "zachte" beeld beïnvloeden in tegenstelling tot de gegeven lenzen? En wat vind je van zijn werk met highlights en huidskleuren? Is het geschikt voor de club en is het zelfs mogelijk om het mee te nemen voor een commerciële fotoshoot?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      12.09.2012

      Ik denk dat bovenstaande problemen altijd bestaan, en dat de fotograaf het zelf moet oplossen met de juiste instellingen, en de lens speelt hier een ondergeschikte rol.

      antwoord

  2. Sergei
    13.09.2012

    Arkady Shapoval is natuurlijk in de eerste plaats fotograaf, maar op de een of andere manier blijkt dat ze zelfs beter kunnen fotograferen dan kromme knopdrukken met duurdere glazen en karkassen, maar met gelijke rechtheid / kromheid is het onmogelijk om iets uit hem te persen , iets dat in ieder geval min of meer vergelijkbaar is met de goedkoopste reparaties. En dit roept een retorische vraag of een conclusie op: is universele middelmatigheid nodig over het hele bereik, terwijl je er veel meer uit kunt persen (het is gewoon onvergelijkbaar, ik kan zelfs mijn voorbeelden geven om te bevestigen), zelfs als ik de brandpuntsafstand verlies van 50 mm tot 105 mm, wat desalniettemin duidelijk is, zelfs op betere lenzen, slechts in 5-20% (afhankelijk van de rechtheid van de handen) in gemiddelde situaties?

    Z.Y. Ik ben bekend met 18-105 mm, niet van horen zeggen. En voor mij heeft het alleen recht op leven voor niet-gemotoriseerde budgetsystemen, en dan als het in de set zit. In het geval van een budget bodysuit en de keuze van lens/s is de kwestie meer dan betwistbaar. Hangt af van de fotograaf en wat hij beweert. Op de foto is dit dezelfde 18-55 met kleine plusjes (brandpunt, en toch scherper) en minpunten (onvoorspelbare scherpstelling op verschillende bereiken - voor- en achterfocusfouten, zeep rond de randen). Net als 18-55 om te beginnen, zal het niemand schaden om de basis van fotografie te leren, en met de juiste kwaliteit kan het zelfs helpen om de fijne kneepjes van het kiezen van de juiste opnameomstandigheden, het instellen van het licht en de daaropvolgende post beter te begrijpen -verwerking - daarna, met betere lenzen zal het veel gemakkelijker zijn dan wanneer je meteen beter glas neemt. Maar voor een upgrade is het voor mij categorisch niet geschikt, waar de auteur van de branche over het algemeen niet op aandringt, maar eerder andersom.

    antwoord

  3. Sergei
    13.09.2012

    Ik bedoel in termen van beeldkwaliteit en lenskwaliteit, wie geeft er eigenlijk om deze circuits? Begrijp allemaal hetzelfde om de kwaliteit van de foto niet te bepalen. Wat kan er uit geperst worden? Het is verschrikkelijk in kleuren, huidtinten en overbelichting met een giftige wasachtige tint. En bovendien schuimt het. En je foto's bewijzen het gewoon. Het is zelfs dom om ruzie te maken. Vreemd, aanvankelijk leek het me dat je geen ruzie had ... ..helaas.

    antwoord

  4. Sergei
    13.09.2012

    Een optisch ontwerp met zo'n enorm aantal lenzen, voor zo'n prijs, kan, zoals gepland, geen goede kwaliteit geven. Het is als het kopen van een Chinese telefoon - een niet-naam of nepmerk tot 100 jaar oud met de nieuwste toeters en bellen van de functie van het lanceren van intercontinentale raketten.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      13.09.2012

      Kijk als tegenvoorbeeld eens naar het Nikon 85 1.4G diagram, er zijn ook veel lenzen, maar de kwaliteit staat bovenaan. Mijn mening is de volgende: als 18-105 niet bij je past, kun je andere lenzen gebruiken, de vraag is in hoeverre deze aan de vereiste eigenschappen zullen voldoen. Met de 18-105 kun je, net als elke andere lens, echt een uitstekende beeldkwaliteit uitknijpen, de vraag is wat voor soort scènes je ermee wilt opnemen. Ik durf op te merken dat zelfs voor de 35mm die je voorstelde een groothoek voor een aantal taken schromelijk zal ontbreken.

      antwoord

      • Sergei
        14.09.2012

        oh wat mis ik een groothoek, door omstandigheden heb ik nog maar 35ka over.....ik denk vaak aan 18-105

        antwoord

  5. Denis
    13.09.2012

    Alexander, goedenavond.
    Vertel eens, is er echt een plastic houder op alle 18-105? Is het mogelijk om deze te vervangen door een metalen exemplaar, en is het nodig om dit te doen?

    antwoord

  6. Denis
    13.09.2012

    Arkady, vergeef me, mijn hoofd 's nachts (we hebben +5 uur) na een zware avond en een werkdag niet goed nadenken.
    Natuurlijk wendde ik me tot jou, Arkady.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      13.09.2012

      Ja, dit model heeft een kunststof houder. Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit een plastic vatting op dit apparaat zien breken en het vervangen door een metalen vatting is een kostbaar genoegen dat op geen enkele manier de kwaliteit van foto's die met deze lens zijn gemaakt zal verbeteren.

      antwoord

  7. Rom
    14.09.2012

    Goedemiddag! ... er was een probleem met de camera .... op de ontspanknop drukken - schrijft: "druk opnieuw" (zoiets als dit) ... Wat kan er gebeuren? ... en hoe dit te verhelpen?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      14.09.2012

      Welke camera?

      antwoord

  8. Denis
    14.09.2012

    De kwaliteit wordt er niet beter op, je hebt gelijk.
    Maar nadat de plastic vatting van een collega op de lens kraakte (toen hij een camera met 18-105 uit zijn tas haalde), stelden we onszelf deze vragen. Ik vind dit zeker een minpuntje, maar nogmaals, op technische fora wordt dit als volgt uitgelegd: Aangezien de 18-105 lens tot de klasse van amateurlenzen behoort, is de vatting speciaal gemaakt van plastic zodat als de camera valt of niet voorzichtig wordt behandeld, de camera zelf niet wordt beschadigd. In feite schrijven ze zo - de camera gevallen, - de bajonetsluiting is gebarsten - de camera is intact.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      14.09.2012

      En ze schrijven ook, vooral in de instructies, dat een spiegelreflexcamera een kwetsbaar apparaat is dat zorgvuldige behandeling vereist. Hoe meer je focust op de kwaliteit van de lensvatting op de camera, hoe minder tijd je nodig hebt om foto's te maken.

      antwoord

  9. piep piep
    14.09.2012

    Goede recensie. Bedankt. Ik gebruik 18-105 met Nikon D90 en heb er nooit spijt van gehad

    antwoord

  10. Rom
    14.09.2012

    camera Nikon D5100 c 18-105

    antwoord

  11. Denis
    14.09.2012

    Je hebt gelijk, we hebben niet veel tijd.
    Vertel me alsjeblieft, voor deze 18-105 mm f / 3.5-5.6G ED VR AF-S DX Nikkor-lens, waar kan ik de resolutie (aantal lijnparen) zien?

    antwoord

  12. Anton Vladimirovitsj
    16.09.2012

    Een prachtige recensie, en alle beweringen die tegen de auteur zijn gedaan, zijn onzin, omdat mensen niet weten wat belangrijk is, het optische ontwerp of het resultaat ...

    antwoord

  13. Vasil
    28.09.2012

    Tsikavyy wierp een blik op de lens, ik was vereerd. Als je de Nikon D90 voor een cent neemt, plus het hele lensbier, ik had geen cent, het is een gênante drie. Dorechi zonder na te denken, wat voor lens kan je zo'n bokeh geven (ik zal niet zeggen dat het nog stijlvoller en slechter is) (: Oh, en zelfs "... scherpstellen - scherpstellen gaat niet supersnel ..." typfout (:

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      28.09.2012

      bedankt. Gecorrigeerd.

      antwoord

  14. Igor
    05.10.2012

    Arkady, vertel me alsjeblieft wat ik beter kan kopen.
    Ik heb een d3100 met een 18-55 kit.
    En ik word gekweld bij het kiezen of ik een REPLACEMENT kit 18-105 koop, of Sigma 18-50 mm f2.8-4.5 DC OS HSM voor Nikon
    In principe is de zoom voor mij voldoende op de walvis, maar ik zou graag iets scherper willen. Wat vind je van Sigma? Wat adviseer je om de walvis te vervangen voor een prijs van $ 300-350?
    Bedankt voor uw aandacht.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      06.10.2012

      Ik heb Sigma niet gebruikt. Vanuit mijn geboorteland adviseer ik 18-200 VR II, voor scherpte moet je vaste lenzen nemen.

      antwoord

  15. Michael
    12.10.2012

    "Nikon 18-105 mm f / 3.5-5.6G ED VR AF-S DX Nikkor op een bijgesneden matrix heeft een EGF gelijk aan 27-157,5 mm"
    “De Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G lens is uitsluitend geschikt voor APS-C DSLR camera’s, wat betekent dat hij niet ontworpen is voor full frame camera’s, maar voor het zogenaamde ‘cropped’”
    Als de lens voor bijgesneden camera's is, waarom is het dan nodig om de gedeclareerde fr te vermenigvuldigen?
    Geeft de fabrikant fr op een DX-lens aan als voor FX?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      12.10.2012

      De brandpuntsafstand is een fysieke indicator van de lens en is niet afhankelijk van de camera (matrix), maar van het optische apparaat van de lens. Bedenk waarom de echte fysieke brandpuntsafstand ook op zeepbakjes wordt aangegeven, bijvoorbeeld f = 4.7-23.5, kan een simpel zeepbakje echt een extreem brede kijkhoek van 4.7 mm geven? Daarom moet u voor DX-lenzen ook de EGF berekenen.

      antwoord

  16. Michael
    12.10.2012

    Bedankt, ik heb geen analogie getrokken van "zeepbakjes" en DSLR's.
    Ik wil ook verduidelijken over de zoom, ik heb informatie ontmoet dat voor crop x1,5 de optische zoom wordt berekend vanaf 35 mm, en voor ff vanaf 50 mm, d.w.z. fr 105 mm geeft 3,3x optische zoom. Hoe betrouwbaar is deze informatie?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      12.10.2012

      Ik ben dit nog niet tegengekomen, maar het lijkt waar te zijn, aangezien bij ff 50mm als brandpuntsafstand van het oog wordt genomen. In het algemeen, aangezien het oog een brandpuntsafstand heeft van 50mm, maar het beeldveld beslaat als 24mm bij ff, dan is praten over zoom niet helemaal correct.

      antwoord

  17. Miroslava
    13.10.2012

    Vertel me, moet de focusring op deze lens helemaal scrollen of moet hij heen en weer draaien?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      13.10.2012

      Voor zover ik me herinner, kan het onbeperkt reizen in beide richtingen. Maar in de actieve modus draait hij heen en weer.

      antwoord

      • Miroslava
        13.10.2012

        Bedankt!

        antwoord

  18. Alexander
    15.10.2012

    Arkadi goedemiddag!
    Ik heb een vraag over de nikon 18-200 lens.
    Er is op een rommelmarkt een aanbieding voor een betaalbare prijs voor de Nikon AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR I Zoom - zoals ik het begrijp is dit een soort eerste versie, aangezien er nu modellen met de II index (Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR II). De vraag is - wat is het verschil tussen de eerste en tweede versie, en is het de moeite waard om de eerste versie te nemen of te graven en de tweede te nemen?, of is dit een typfout in het algemeen en is er maar één versie.
    (Houd rekening met mijn quasi-kleine ervaring). Ik ben op zoek naar zo'n lens vanwege luiheid, op zoek naar veelzijdigheid.
    Dank u.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      15.10.2012

      Er zijn twee lenzen
      Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX VR Zoom-Nikkor
      Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II AF-S DX Zoom-Nikkor
      Deze twee versies hebben hetzelfde optische ontwerp en lijken erg op elkaar. VR werkt beter op de tweede versie. Het is natuurlijk beter om de tweede versie te nemen. Typfout of niet, ik weet het niet.

      antwoord

  19. владимир
    21.10.2012

    goede dag vandaag, je kunt je herinneren op de dag van Kitov 18-55 op 18-105 rozenletters, voor mij is alleen verschil in brandpuntsafstanden en kleuren iets beter en de scherpte is goed en de foto's konden niet worden bereikt

    antwoord

  20. Catherine
    23.10.2012

    Ik heb een D3100-karkas en een 50 / 1,8 AF-S-lens. Focuspunten ontbreken erg, vooral de groothoek. Welke lens zou je aanraden te nemen (binnen 200-250 dollar). Ik haat zeep op de foto, dus ik nam meteen een oplossing. Maar tot nu toe is het niet mogelijk om over het hele frame scherpte te bereiken. Is het in principe mogelijk om met mijn fix een uniform scherpe foto te maken, zonder vervaging? En welke lens zou je aanraden om te kopen voor brandpuntsafstanden? Je schreef dat het schuimt bij een groothoek van 18-105, het baart me zorgen, ik dacht het te nemen.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      23.10.2012

      ja dat kan, het geeft scherpte over het hele beeldveld. Adviseer 16-85

      antwoord

  21. Catherine
    24.10.2012

    Dankje voor het antwoord! Maar helaas is 16-85 nu voor mij een vrij dure optie, zelfs in gebruikte staat (500-600 dollar). Ik zal het in mijn achterhoofd houden.

    antwoord

  22. Catherine
    27.10.2012

    Maar zou het beter zijn om naast je 35 ook 1,8/50 te krijgen? Het is goedkoper en de beeldkwaliteit is veel beter dan zoom + diafragma. Hoeveel breder is het dan een vijftig? Moet ik beide lenzen hebben?

    antwoord

  23. Dmitry
    01.11.2012

    Goedemiddag, vertel me, moet de scherpstelring vrij in beide richtingen draaien of moet deze in bepaalde posities worden vastgezet? (M-modus)

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      01.11.2012

      Het heeft een oneindige lus, maar stelt alleen scherp binnen een bepaald bereik.

      antwoord

  24. Sergei
    02.11.2012

    Hallo Arkadi. Vertel me alsjeblieft, is het voor bruiloften als groothoek 18-105 de moeite waard om te nemen, of zal 18-55 minder vervorming geven? Of kunnen jullie iets anders aanraden?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      02.11.2012

      Als een breedte - elk van hen zal het doen, ik hou meer van 18-55 breed.

      antwoord

  25. дима
    06.11.2012

    hallo, ik heb een Nikon d3100 met 18-105 Ik vind de lens leuk maar ik zou graag betere resultaten willen ... als medewerker past het bij mij maar ik zou graag een portretlens nemen denk je dat het beter is om Nikon 50 mm f / 1.8G AF-S of Nikkor AF op mijn foto -S 35mm f / 1.8G DX. Of ligt het niet aan de lens maar aan mij? Alvast bedankt voor je antwoord)

    antwoord

  26. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer