antwoorden: 937

  1. Igor
    22.03.2016

    Goedemiddag, Arkadi. Heb je advies nodig. We hebben Nikon D7100, daarvoor Nikon D7000, in beide gevallen heb ik Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6G gebruikt, de lens is goed, maar ik moet er afstand van doen (mijn schoonvader neemt hem voor mezelf) en de vraag rijst of je je eigen lens moet kopen. Ik wilde vragen: welke lens moet ik nemen, feit is dat ik iets nieuws wil, ik wil verder gaan, proberen de artistieke component te ontwikkelen. Ik fotografeer voornamelijk landschappen en mijn zoon en zijn vrouw.
    Bij voorbaat dank voor uw aandacht en ik kijk uit naar uw advies.

    antwoord

    • Valery A.
      22.03.2016

      En hoeveel geld heb je (voor een lens)? En dan is het adviesbereik van 18-140 tot 17-55 / 2,8.

      antwoord

      • anonymus
        22.03.2016

        dit is het probleem: binnen $ 300

        antwoord

      • Vv
        22.03.2016

        Dan Sigma / Tamron 17-50 / 2.8

        antwoord

      • Valery A.
        22.03.2016

        Misschien, misschien. Of een tamron 28-75 / 2,8 - afhankelijk van welke brandpuntsafstanden je in gebruik hebt. En als N.28-105 geschikt is, kunt u deze gebruiken en 35 of 50 voor de rest repareren.

        antwoord

  2. Igor
    03.04.2016

    Ik gebruik het al twee jaar. Om te beginnen is hij geweldig. 105 dus vlieg over het algemeen weg! Maar het is niet nodig om het naar camera's met meerdere pixels te brengen. 3200 is niet meer voor hem. D300 opende het. En scherpte verscheen ... Daarom kost het bij 3200 35 / 1.8G en 18-105 bij 300s! Vandaar de vraag aan Arkady (als hij het leest) hoe amateur en semi-professioneel toe te laten. camera met 24?!

    antwoord

    • Valery A.
      03.04.2016

      Igor, van welke camera is het beeld beter op dezelfde 35/1,8? 3200 iets wint? Wat heeft het anders voor zin? En ze spraken veel over "multi-pixel" lenzen hier, in vragen, andere branches.

      antwoord

    • Vv
      16.07.2016

      Ja, het trekt normaal gesproken 24 MP.
      Ik kocht het met de D5100, ik kocht de 7100 een jaar geleden, alles is ok, als je geen superscherpte nodig hebt.
      Ik was een beetje verrast, ik verwachtte zeep te krijgen, maar het bleek heel geschikt te zijn.

      antwoord

  3. Benjamin
    12.04.2016

    Ik besloot om de diafragmaverdeling van deze lens over het hele bereik van zijn brandpuntsafstanden te controleren.
    Dit is wat ik uiteindelijk kreeg (zie tabel).

    antwoord

  4. anonymus
    07.06.2016

    Zijn de foto's met of zonder statief gemaakt?

    antwoord

  5. Alexander
    16.11.2016

    Ik ben geïnteresseerd in de volgende vraag, dus welke lens zou je aanraden voor iets serieuzers (rapporten, bedrijfsvideo, enz.)?
    Ik citeer u: “Deze lens is niet een beetje geschikt als standaardlens voor wat meer of minder serieuze opnames (bruiloft, verantwoorde reportage, etc.)”

    antwoord

    • Oleg
      16.11.2016

      Inheems 17-55, 16-80, 24-70

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      16.11.2016

      Sigma 17-50 / 2.8 - stomp, scherpte, diafragma

      antwoord

      • zentuin
        16.11.2016

        + Tamron 17-50 / 2.8 - stomp, scherpte, diafragma en scherpstelgeluid, zoals de Terminator :)

        antwoord

    • lyokha
      30.11.2016

      Het past zelfs. Het enige nadeel is de dunne montage en de zelfklimmende stam.

      antwoord

      • Yarkie
        01.12.2016

        "zelfklimmen" - deze vijf!

        antwoord

  6. Waterkoker
    21.12.2016

    Goede dag! Help me alsjeblieft een keuze te maken! Ik las een heleboel artikelen, zelfs meer in de war. Keuzes: Canon EOS 100D Kit 18-55mm, Nikon D5200 Kit 18-105mm (prijzig voor mij, maar als je jezelf pusht, kun je nemen), Canon EOS 1200D Kit 18-135mm, Nikon D3200 Kit 18-105mm VR en Nikon 5100 , met lens 18-105 (om de een of andere reden schrijven ze hier veel over hem - voor mij is het nog beter voor een prijs, maar is hij echt zo goed in 2016? Voor de eerste keer zal ik een gezin fotograferen, rusteloze kinderen, portretten op een spiegelreflexcamera, vaak op straat en in donkere kamers. Dankjewel

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      21.12.2016

      1200d + 18-135 is een goede optie

      antwoord

    • Denis
      21.12.2016

      Canon EOS 100D Kit 18-55mm (maar alleen met STM-versie van de lens)

      antwoord

    • Michael
      21.12.2016

      En laten we alle opties uit de lijst aanbieden?))) Ik sluit me aan bij Arkady: 1200D en 18-135 (beter dan STM) zijn een goede universele optie voor jou. 18-55 als enkele lens zal in mijn ervaring worden gemist. De Nikon 5100 en 18-105 VR kit is vergelijkbaar. De andere opties zijn zeker slechter.

      antwoord

      • Denis
        21.12.2016

        en waarom is 1200D beter dan 100D? maar de laatste maakt video beter en werkt beter met STM-lenzen

        antwoord

      • Waterkoker
        22.12.2016

        In canon 100 D verwart de 55mm lens, ik moet meer kopen, maar voorlopig reken ik niet meer op investeringen

        antwoord

      • Waterkoker
        22.12.2016

        Bedankt voor het advies! Ik wil de tweedehandsoptie 5100/105 overwegen en een fix 35 / 1.8 kopen. gevraagd. Sinds 5100 in winkels, zoals ik het begrijp, niet meer te vinden

        antwoord

      • Denis
        22.12.2016

        Ik heb een 5100 en een 18-55 VR-lens. meer dan 55mm heb ik bijvoorbeeld niet nodig, maar bij een brandpuntsafstand van meer dan 35 zou ik de scherpte niet weigeren. Canon's STM kit 18-55 is prima met scherpte
        Ik heb ook een vaste 50 mm, evenals een telefoto 55-300 (ik zou zonder de laatste doen :))

        antwoord

      • Denis
        22.12.2016

        die. voor mij is het voordeel van Nikon 18-105 ten opzichte van 18-55 alleen dat resolutie en scherpte beter zijn

        antwoord

  7. Sergei
    05.01.2017

    Hallo, vertel me, ik merkte een onaangename eigenschap op en het begon me te belasten. Als u het object loodrecht fotografeert, kan de lens zelf tot 105 mm uitschuiven. In de handleiding is het over het algemeen onrealistisch, hij liet de ring gewoon los om de scherpte te verdraaien terwijl hij zelf naar voren leunde. in het horizontale vlak is alles ok. maar het is de moeite waard om over het object te hangen en het steekt uit. Kan ik het zelf repareren of meenemen voor reparatie? Er is geen garantie meer.

    antwoord

    • lyokha
      12.01.2017

      Er is maar één uitweg - verzoenen!

      antwoord

  8. Gesha Adem uit
    19.01.2017

    Arkadi, hallo! In dit artikel gaf je aan dat je 4 bruiloften hebt gefilmd met een link naar diezelfde bruiloften. Ik wil graag verduidelijken, deze 4 bruiloften die de link (http://www.wedding-photographer.tv/price.html) door jou aangegeven - echt geschoten met een 18-105 mm lens ???

    Zo ja, dan zijn dit geweldige foto's. In dit geval begreep ik niet waar je spijt van had toen je met deze lens fotografeerde.Natuurlijk kun je niet anders dan de verdienste van je talent en kennis van fotograferen erin herkennen, maar ik had in mijn leven niet gedacht dat je kunt zo artistiek fotograferen met 18-105 mm.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      20.01.2017

      er is nu maar 1 foto van hem in de galerij

      antwoord

  9. Vic 946
    21.01.2017

    Vertel me alsjeblieft? Ik ben een gepensioneerde amateur die foto's maakt met vrienden thuis en in de natuur, vrienden, de natuur en alles om me heen, ik heb een Nikon D-90 met een kit 18-105mm. en N-n 55-200 mm. N-r. waarvan de brandpuntsafstanden als het ware over elkaar heen liggen. het is niet verstandiger om ze te vervangen door een 18-200mm. of een andere goedkope maar goed voor mijn behoeften? Het is geweldig om niet te schelden, ik beheers de techniek gewoon, ik heb hem tweedehands gekocht.

    antwoord

    • Artem
      21.01.2017

      Het hangt eerder af van uw "kwaliteitsnormen". Het zou gemakkelijker zijn om te zeggen of je je foto's hebt gezien. Als dit meer een "geheugen" -foto is, kun je deze gerust wijzigen. De kwaliteit van de optiek is lager, maar dat is het wel.
      18-105 en 18-200 (van het netwerk)

      antwoord

  10. Vic 946
    21.01.2017

    Artyom, bedankt. Ik zou foto's willen plaatsen, maar ik weet niet hoe ik ze moet verkleinen tot 1 MB, maar in een staat als de mijne laden ze niet?, vertel me hoe ...

    antwoord

    • Valery A.
      21.01.2017

      Nou, bijvoorbeeld: klik met de rechtermuisknop op de foto -> selecteer "wijzigen" -> selecteer "formaat wijzigen" -> verander 100% naar 50, sluit, sla op, als de grootte van de foto kleiner is dan 1 MB - ok, als meer - je moet het was 30% om te veranderen (of 20). Waarom deze 2 objecten veranderen in 18-200? Je verliest in geld, een beetje in fotokwaliteit, de enige bonus is dat één lens niet hoeft te worden vervangen. Schiet met een 18-105, een goede lens, totdat je behoefte hebt aan iets snels, "volumineus", supergroothoek, etc. (wanneer je dit soort foto's ziet en hetzelfde wilt doen).

      antwoord

      • Vic 946
        21.01.2017

        Valery A. Dank je, ik begreep het met de bril, ik zal morgen de brandpunten proberen, op een 55-200 mm lens. tot nu toe zo slecht. Ik moet trainen, anders plunder ik af en toe haast, en daarom de naden ...

        antwoord

      • Valery A.
        21.01.2017

        De 55-200-lens kan ondanks zijn "plasticiteit" ook normaal worden gefotografeerd. Aan het lange einde is het wenselijk om het diafragma te bedekken, worstelend met zeepachtigheid, tot f7-10, natuurlijk neemt de sluitertijd toe, hier helpt de stomp, het helpt tot 1/50 en meer (het is wenselijk om 1/300 te hebben zonder een stub). Ik hoop dat je 55-200 hebt met een stub, anders met een statief gedoe.

        antwoord

  11. Vic 946
    22.01.2017

    Valery A - heel erg bedankt, gevleid ...

    antwoord

  12. Vic 946
    22.01.2017

    Ik zal proberen een paar foto's toe te voegen voor de analyse van kenners, wat, waar en hoe te "verbeteren"? ...

    antwoord

    • Mislukte Vic 946
      22.01.2017

      Niet gelukt…

      antwoord

  13. Vic946
    22.01.2017

    accepteert geen foto's?

    antwoord

    • Denis
      22.01.2017

      wat heb je zo verzadiging?
      hier is de bij natuurlijk goed gelukt

      antwoord

      • Vic946
        22.01.2017

        Zo ga ik alleen, mijn vrienden en ik vind het leuk, maar ik weet dat het nodig is om het schietproces zelf te verbeteren, maar als God het wil, zal ik met de tijd leren, als er natuurlijk genoeg tijd is ... Denis Bedankt voor het antwoord, maar hoe deze verzadigingsboost reguleren en herkennen?

        antwoord

      • Denis
        22.01.2017

        Fotografeer je in JPEG of RAW?
        Indien JPEG, kijk in de instellingen voor het geselecteerde profiel. Als er * rechts ervan staat, is het profiel bewerkt. Selecteer een profiel zonder *

        antwoord

      • Valery A.
        22.01.2017

        Ja, beeldcontrole zoals standaard stands, kan neitral zetten? Vroeger bestuurde ik jeeps in Lightroom, nu is het sneller - fotograferen in RAW en in mijn native ViewNX corrigeer ik de belichting (licht-schaduw), BB, soms contrast. Waar te bewerken - naar uw smaak, of u moet studeren, op hetzelfde internet.

        antwoord

      • Vic946
        22.01.2017

        Valery A. Bedankt! Voor mij is dit allemaal moeilijk, ik wilde als een masterclass zijn, maar helaas, die hebben we niet, ik ging naar fotojournalisten, er zijn er twee in ons district, maar ze werken meestal op AUTO, geen kennis , in een fotostudio, meisje Tonya op dezelfde manier, portretten, vignetten, enz. en allemaal op Kenen ... Ik zal beetje bij beetje bestuderen ...

        antwoord

      • Denis
        22.01.2017

        nee, de standaard zal niets bederven, dus gingen we naar de standaardinstellingen en verhoogden daar de verzadiging

        antwoord

      • Vic946
        22.01.2017

        Ja, Denis in JPEG, bedankt, ik zal eens kijken, maar wat heeft het voor invloed?

        antwoord

      • Denis
        22.01.2017

        als de bij de laatste foto is, dan is alles weer normaal
        waarom hij naar RAW vroeg - om erachter te komen of het in de camera of in de computer is gebeurd (wanneer RAW werd verwerkt om JPEG te krijgen)
        lees dit artikel https://radojuva.com/2016/05/ultra-combo-sharp-nikon/

        antwoord

      • Vic946
        22.01.2017

        Nee Denis, bij in juni 2016 JPEG gefotografeerd, maar daarna overgestapt naar RAW, geprobeerd maar niets begrepen zonder overleg, weer overgestapt naar JPEG. Bedankt, vertel me over VR, als ik de lens in mijn tas draag, moet ik hem uit- en inschakelen wanneer ik hem op het karkas installeer, of wat?

        antwoord

      • Vic946
        22.01.2017

        Denis, bedankt, ik heb het artikel gehoorzaam gelezen!

        antwoord

      • Valery A.
        22.01.2017

        VR moet altijd worden uitgeschakeld, het is logisch om het in te schakelen wanneer u uit de hand fotografeert met sluitertijden van meer dan 1 / 1,5 * FR om handbewegingen te voorkomen, d.w.z. bij 200 mm FR kan de sluitertijd zonder VR 1/300 zijn en korter, als deze langer is, zet u VR aan. Aanbevelingen zijn natuurlijk gemiddeld, een sluipschutter is één ding en een parkinson is iets anders.

        antwoord

      • Valery A.
        22.01.2017

        In de instructies voor de FA schrijven ze trouwens dat voordat je de FA uitschakelt, je VR moet uitschakelen.

        antwoord

      • Denis
        23.01.2017

        Valery A., hoogstwaarschijnlijk, voordat u de lens van de camera losmaakt, moet u VR . uitschakelen

        antwoord

      • Valery A.
        23.01.2017

        Liever raden of lezen van de fabrikant?

        antwoord

      • Denis
        23.01.2017

        googled. Inderdaad, de fabrikant schrijft het. dus de fabrikant wil dat gebruikers de schakelaar verbreken

        antwoord

      • Valery A.
        23.01.2017

        Mb de fabrikant hoopt dat de gebruiker VR indien nodig zal inschakelen, bij lange (voor opnamen uit de hand) sluitertijden. Op televisies is zo'n behoefte vaak in trek, op 18-55 / 105 - vrij zelden.

        antwoord

  14. Vic946
    22.01.2017

    Nog:

    antwoord

  15. Vic946
    22.01.2017

    en verder:

    antwoord

  16. Vic946
    22.01.2017

    Hommel, 18-105

    antwoord

  17. Vic946
    22.01.2017

    Natuur 55-200

    antwoord

  18. Vic946
    22.01.2017

    Bij

    antwoord

  19. Vic946
    22.01.2017

    Bij:

    antwoord

    • Valery A.
      22.01.2017

      Normale foto's, behalve de eerste, vooral de bij. Het is nog beter om te fotograferen met een 55-200 lens, deze heeft een MDF van 1,1m met een KU van 1:4,3 en de 18-105 heeft 0,45m en 1:5. Heb je voor de veiligheid VR ingeschakeld bij korte sluitertijden? Hier 200mm, 1/100, f7,1 VR op:

      antwoord

  20. Vic946
    22.01.2017

    Zie je, maar ik heb het niet bekeken, ja, VR staat AAN, maar ik heb het na de aankoop opgenomen, het was waarschijnlijk ingesteld voor verzekering tijdens verzending, ik voelde dat er iets mis was op de lange, maar ik deed het' om het af te maken, BEDANKT Big Valery A.

    antwoord

    • Valery A.
      22.01.2017

      Je zou iets moeten lezen voor zelfstudie: instructies voor je FA (voordat je het begrijpt), artikelen uit Arkady (of ergens anders) zoals wat exposure is, enz.

      antwoord

      • Vic946
        22.01.2017

        JA ik las dit en bestudeerde het als kind, mijn vader had een fotojournalist, toen kocht ik Smena, FED, Zorkiy-5 in 1958, met een industriële-60 lens, echter ergens met kinderen, nog in leven, toen was alles verlaten en nu op 69-jarige leeftijd met pensioen. Ik besloot het me te herinneren, al een jaar amuseer ik mezelf...

        antwoord

      • Artem
        23.01.2017

        Ik keek naar de foto. Puur voor het gemak stap je gerust over naar 18-200. Het belangrijkste is om geen geld te verliezen. Pas op met kleurverzadiging!

        antwoord

      • Vic946
        23.01.2017

        Artum! Een korte analyse van de foto, begreep ik door verzadiging, bedankt.

        antwoord

  21. Vic946
    23.01.2017

    Bedankt aan iedereen!

    antwoord

  22. anonymus
    29.01.2017

    Ik heb een camera 7000 lenzen: 18-105, 55-300, 85 / 1,8g. Ik ben een amateur, ik hou van technologie, Photoshop-programma. Vertel me alsjeblieft of ik 24 / 1,8g moet kopen, toch is het ongeveer 35, constant staan ​​​​en niet stofzuigen. Brandpunten boven de 35 zijn voor mij niet interessant, behalve voor portretten.

    antwoord

    • Oleg
      29.01.2017

      Kijk naar een andere lens: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM A. Je hebt 18 en 24 en 35mm in één gedaante.

      antwoord

      • anonymus
        29.01.2017

        Maar ze schrijven over deze lens dat hij erg slecht scherpstelt.

        antwoord

      • Oleg
        30.01.2017

        Front/back focus wordt bepaald door het kopen of huren van een USBdoc station, met behulp waarvan correcties worden aangebracht.

        antwoord

  23. anonymus
    29.01.2017

    Maar ze schrijven over deze lens dat hij erg slecht scherpstelt.

    antwoord

  24. Natalia H.
    31.01.2017

    Hallo, Arkady, adviseer ons welke budgetlens het beste is om te kiezen als vervanging voor de walvis 18-55 voor portret- en eenvoudige reportage-opnamen Nikon d3200-camera

    antwoord

  25. Helena
    21.04.2017

    Hallo Arkady, ik heb zo'n probleem, op de d90 stopte mijn nikkor af-s 18-105 vr-lens met autofocus, de stabilisator is hoorbaar en er is geen autofocusmotor van de lens, ik heb al alles geprobeerd, ik begrijp dat als de stub werkt, dan zitten het niet de contacten op de bajonet, maar in de ultrasone motor op de lens zelf? of kan er een andere reden zijn? Misschien is dit een reden in de camera zelf? Bij voorbaat mijn dank voor uw antwoord!

    antwoord

  26. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer